Team Orion D114 lader probleempje

• Topicstarter Topicstarter ilveros
  • Startdatum Startdatum
I

ilveros

Guest
Hallo,

Ik heb een klein probleempje met mijn Team Orion d114 lader, namelijk:
Als ik er een accupack op zet gaat ie op druppellading,en als ik het knopje voor snelladen indruk dan blijft ie op druppel, oftewel geen mogelijkheid voor snelladen.

Is tie stuk ?? :cry:

Knoppie stuk? Beetje harder drukken of drukknop een beetje rondrommelen, uiteraard wel met beleid!

Klein foutje in mijn bericht, ik was even in de war met mijn andere lader.
De lader die problemen geeft is mijn LRP AC960-D.

Gr

En volgens mij zie ik nu het probleem ook al:
Op de specs van de lader zelf staat:
"Mosfet pulsed digitalized peak detector charger for 4-8 cells 270 mAh-5000 mAh NICAD batteries.

Het voorlaatste woord was denk ik het belangrijkste, ik heb namelijk NiMH packs, en geen NICAD's

Of zit ik nu fout te denken??

Gr

jep, je zit fout te denken. Er is bitter weinig verschil tussen Nicad's en nimh's wat laden betrefd. Alleen de deltapiek afslag moet bij Nimh's gevoeliger zijn. Dit zal hoogst waarschijnlijk niet de oorzaak zijn.

Hij zou hoog uit eerder of te laat moeten afslaan,als je gaat snelladen,met nihms,maar het zou wel gewoon moeten werken.Misschien zit er een fout in de software of is er iets stuk :? .Als je nog garantie hebt,zou ik er zeker mee terug gaan

Het merk/type kan ik niet bij elkaar plaatsen. Een AC 960-D ken ik alleen van TLP (en EOS, die TLP-laders onder eigen naam verkoopt). Als het apparaat wel langzaam wil laden, maar niet snel, is de startknop stuk. De lader zal dan uiteraard gerepareerd moeten worden.

Als bij het aansluiten van de accu de lader begint met langzaam laden, wordt de accu door de lader herkend en werkt de lader-elektronica. Als de lader dan vervolgens niet wil beginnen met snelladen na het indrukken van de startknop zit het probleem bij de meeste merken/typen laders in de startknop. Bij sommige merken komt dit vaker voor dan bij andere en je ziet ook, dat nieuwere series er meestal minder last van hebben. Er zit dus kwaliteitsverschil tussen de gebruikte drukknoppen.

Heb even de lader uit elkaar gehaald en inderdaad is de startknop kapot, geen garantie meer dus dat wordt zelf even knutselen.

:? Gr

@ilveros
Je zal hem wel hebben opengemaakt :oops:
Uitelkaar lijkt mij een beetje veel van het goede
Dan kan je volgens mij de rest ook wel weggooien he :wink:
mvg
Frederik :D :D

Frederik,

Je hebt gelijk, opengemaakt, en er zat heel veel vuil in de schakelaar, dus morgen maar even kijken of het met een kwastje en contactspray weer gat werken :lol:

Vooral die kontaktspray gebruiken, dan weet je tenminste zeker dat die schakelaar binnen de kortste keren weer uitvalt.

gewoon netjes schoonmaken en zorgen dat alles vetvrij blijft.

kontaktspray zorgt idd wel voor een beter kontakt, maar het stof wordt er ook sterker door aangetrokken. kontaktspray alleen maar gebruiken bij grove electronische onderdelen, en niet in de kleine spullen die we in de modelbouw gebruiken, daar zorgt het alleen maar voor meer problemen.

Back