Team Xray 1:18 !!!!!

Steeds meer Fabricanten gaan naar de 'micro' klasse, deze klasse is zeer snel :) en leuk

Ja maar voor indoor is het wel leuk hoor :) En het schijnt heel erg in trek te zijn..

Het is erg in trek en aangezien de grote merken hiermee bezig zijn kon dat nog wel eens een toekomst hebben. De merken die ik tot zover ken:

- HPI
- GM racing (HPI clone)
- Trinity (GM clone)
- Losi (1:18 truck)
- WWS (2wd)
- BRP (2wd)
- Associated heeft iets in de planning)
- en nu Team Xray

Voor de HPI zijn er veel (3rd party) tuningparts, de nieuwste is de EXO2 chassis http://www.motekracing.com/

De opzet van de Xray ziet er naar uit dat het een winner is. Het is namelijk tot zover de enige 4wd die standaard uit doos rondom onafhankelijke ophanging heeft en dus achter ook een toespoor in te stellen heeft.
Jammer dat er over deze nog niet meer info te vinden is zoals wat voor motoren en banden/vergen compatibiliteit met de Micro etc.

En dat het hard kan gaan is my bekend alleen vrees ik een veel cellen setup wat nodig is voor snelheid (met oa. ook brushless) niet echt makkelijk is gezien de indeling van alles

d-max zei:
Ja maar voor indoor is het wel leuk hoor :) En het schijnt heel erg in trek te zijn..

ja opzich is het wel leuk voor indoor ja, aangezien , er toch niet wordt geraced buiten, nou ja er wordt wel geraced maar erg weinig.

Dat racen buiten wordt steeds meer, die dingen gaan aardig hard!

als je goed leest is het wel een 1/18 maar ze hebben ook een nieuwe 1/12 maar 2 verschillende auto's kijk maar is goed op de site.

jullie hebben helemaal gelijk. Ik wist niet dat ze twee nieuwe modellen uitbrachten!! Ziet er goed uit!

deze heeft nu ook cardan aandrijving en de meeste concurenten gebruiken allemaal riemen. ben benieuwd wat beter rijd en sneller is.........

Daar is al eens een Topic over gemaakt, maar toch..Ik denk dat (in de Micro) de Cardanas wint :) Makkelijker te onderhouden

d-max zei:
Daar is al eens een Topic over gemaakt, maar toch..Ik denk dat (in de Micro) de Cardanas wint :) Makkelijker te onderhouden

Nu nog de grootste vraag wat is er sneller in het micro segment de cardanas of de riem aandrijving??

Wat ik wel van deze X-ray vind is dat ie er een stuk beter uit ziet dan de micro van HPI. Misschien dat ik er een x 1 aanschaf als ie niet te duur wordt van dat is weer een andere hele goeie vraag!! de Micro van HPI is nu 119 euro een hele aantrekkleijk prijs!!

Ik vind het er allemaal zo breekbaar uitzien het kan aan mij liggen maar ik zou me niet op me gemak voelen als ik een crash maak!!!!

CYA

De Pro-wielen voor het lijmen van rubberen banden zijn denk ik moeilijk te vinden maar ze zijn er wel. Daarop zullen ook de driftbanden passen.

Back