Techone Hobby Mini Christies Eagle

Ik ben begonnon om mijn indoor foamy voor de donkere herfst- en winterdagen in elkaar te zetten.
De kit wordt bij HK voor een paar tientjes verkocht als ARF set me motor en ESC. Je moet zelf nog voor servos, lipo's en ontvanger zorgen.
Ik heb het setje voor de fun meebesteld bij ee andere order omdat ik de prijs wel mee vond vallen en nieuwsgierig was naar een dergelijke kit.

Eerste wat mij opviel is de kwaliteit van de handleiding van Techone Hobby. Bij HK vermelden ze de fabrikant niet en noemen ze hem christies eagle (naar het origineel). De full color handleiding zit vol met goede afbeeldingen, korte en duidelijke beschrijving en diverse tips hoe je oa. Je zender moet configurere voor verschillende vliegstijlen.
Dit was bij mijn eerdere HK aankoop (YAK 54) heel wat slechter gesteld.

De bouw verloopt tot nu toe vrij vlot, de schuim voelt in eerste plaats zacht aan maar is echt bijna onverwoestbaar!
Enige waar je op moet letten is geen CA secondelijm gebruiken en je moet de de ailerons eerst los snijden alvorens deze te plakken, daanaast staat dat je de ailerons tegen de vleugel aan moet houden om deze met scotch tape te fixeren. Proleem is echter dat deze dan amper meer kunnen bewegen, je moet ze ca. 2 mm vanaf de vleugel plaatsen en dan gaat het helemaal goed.
In de doos zit trouwens een GWS EP 5030 prop terwijl er in de handleiding een 4025 geadviseerd wordt, beetje vaag dus.
Ik heb daarom beide als spare besteld.

Het enige waar ik echt een beetje ruzie mee had was het landingsgestel, dit vraagt wel wat creativiteit om het een beetje goed voor elkaar te krijgen, ik ben zelf nog niet 100% tevreden.

Ik heb de vleugels er nog niet op zitten omdat ik nog op een kleinere ontvanger wacht. Als deze binnen is moet ik eerst kijken waar wat komt en hoe de kabels gaan lopen, tot dan kunnen de vleugels er no niet op omdat je er aan de onderkant da niet meer bij kunt.

[media=youtube]gHCf1MgPp38[/media]

Een digitale versie van de handleiding staat hier: ihttp://www.techonehobby.com/download/eagle.pdf

Hier een paar foto's tot nu toe.

52ad20b1-9249-c6f1.jpg

52ad20b1-9262-58fb.jpg

52ad20b1-926e-b97d.jpg

52ad20b1-927a-01a7.jpg

52ad20b1-9287-944d.jpg

52ad20b1-9290-824c.jpg

52ad20b1-929b-cacb.jpg

52ad20b1-92af-4d1b.jpg

Foto van de doos:
52ad20b1-9574-a2a4.jpg

Hier trouwens een leuke vergelijking met de UMX micro Beast:
http://z8rc.blogspot.com/2011_01_01_archive.html

Gr. Mickael

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, de vleugels zitten er ook op, nu alleen nog de aileron push rods.
Ik gebruik trouwens een 6ch HK 2.4GHz V2 TX en werkt perfect met Turnigy X9

52ad20b1-1920-8e61.jpg

52ad20b1-192a-c6b1.jpg

52ad20b1-1936-5e7f.jpg

Vandaag de maiden gemaakt met indoor vliegen in Tiel. Ik moet zeggen dat dit heel wat anders is als een Funcub. De bewegingen zijn super direct en dus erg lastig om in bedwang te houden, zelfs met 65% expo op de ailerons en en expo op het roer bleef het tricky. Maar na een aantal crashes en afstellen zender toch og leuk kunnen vliegen. Zeker het formaat is perfect voor binnen en met half gas zeker een goede snelheid voor een sporthal. Volgas heb ik nog maar even over geslagen.
Het is wel aan te bevelen om een aantal verstevigingen en extra lijm te gebruiken in de neus en een aanpassing te doen aan het zwakke landingsgestel, dat stelt namelijk weinig voor... Ik denk dat ik dat deel helemaal ga veranderen.

Omdat ik een Turnigy x9 zender heb kan ik de kleine onvangers van bijvoorbeeld Spektrum Niet gebruiken dus heb ik een Hobbyking 6 ch 2.4 V2 ontvanger zonder behuizing ingebouwd, dat werkt perfect.

52ad20b1-179d-de59.jpg

52ad20b1-17a8-3690.jpg

52ad20b1-17b1-5564.jpg

52ad20b1-17c0-0cc9.jpg

Gisteren weer gevlogen met een verstevigd landingsgestel met iets dikkere carbon (echt een must). Na een aantal pogingen en afstelwerk vloog het uiteindelijk met 70% dual rates best aardig maar had er een iets kleinere prop op gezet (de juiste volgens de specs) maar moest echt vol gas houden omad anders de lift en het stijgvermogen behoorlijk inkakte.
Heb intussen ook aardig wat nose down crashes gehad en best een hoop gescheurd foam gehad. Het was beter geweest om de neus in het begin iets te verstevigen met depron of carbon. Ik heb ook alle naden die verlijmd waren intussen overnieuw geplakt met UHU Por (ook een must wat mij betreft).
Probeer de volgende keer een filmpje te (laten) maken.

Back