teflon lagers in flexasmantel

• Topicstarter Topicstarter sevadi
  • Startdatum Startdatum
S

sevadi

Guest
hallo, ik heb pas een flexas aan geschaft voor mijn boot eentje van 6,75mm en 25'' lang nu viel het mij op dat bij iedereen er een wit teflon stukje zat waar de flexas het messing buisje ingaat, bij mij is dit echter niet het geval, dus mij vraag was, is dit nodig ( ik neem aan dat het wel nodig is) en zo ja worden die dingen los verkocht?

hallo, ik heb pas een flexas aan geschaft voor mijn boot eentje van 6,75mm en 25'' lang nu viel het mij op dat bij iedereen er een wit teflon stukje zat waar de flexas het messing buisje ingaat, bij mij is dit echter niet het geval, dus mij vraag was, is dit nodig ( ik neem aan dat het wel nodig is) en zo ja worden die dingen los verkocht?

Dat is niet noodzakelijk. Als het uiteinde van de teflon maar gelijk is met de messingbuis dan is er niets aan de hand.
Meestal laat je de teflonbuis iets langer om minder vet/olie in je boot te krijgen.

gr
Jan

nou,.. ik zal je sterker vertellen, ik heb helemaal nix van teflon!
ik kreeg gewoon een messing buisje flexas en zon aluminium ding voor op de spiegel maar helemaal nix van teflon en ik dacht van dat kan gewoon niet goed zijn dus ik het boekje dat er bij zat helemaal door gelezen en daarin stond dat je gewoon hoge qualiteit vet moest gebruiken.

maar ik bergijp dat je zon teflon huls toch echt nodig hebt, kun je die los kopen?

Een teflon voering heb je nodig als de schroefaskoker zeer ruim is (binnen diameter bijv. 9 mm) en mogelijk de flexas kan gaan slingeren. Dan helpt Teflon voering prima. Verder smeert Teflon van nature in heb je minder smeermiddel nodig. Anders inderdaad flink vullen met vet.

Je kunt evt ook een kleinere diameter schroefaskoker nemen. Bijv. 7-8mm binnendiameter

oow okay,. ik als beginner dacht al helemaal dat ik het fout had besteld:O
maar dan is er nix aan de hand want het is een kokertje van 7mm
fijn om te horen dat ik niet ook die op nieuw hoef te bestellen:p

Back