Tek. gezocht DGA6 "Mister Mulligan"

Zoals de titel al aangeeft ben ik dus op zoek naar een tekening van dit schitterende model.

Het liefst een wat kleiner formaat zodat hij gemakelijk is uit te voeren in elektro.

hoi jeroen,
ik heb hem van thundertiger 1meter span,.... tijdje geleden gekocht bij Q
piepschuim rompje, depron vleugel
vlieg hem met een ouwe plettenberg op 2cellen

leuk kistje vorr de looks

ps weet jij wat DGA betekent ??

Hoi jeroen,

Kijk eens op volgende link: Flying Scale Models hier hebben ze een 1/8 scale mr. Mulligan wat een spanwijdte geeft van 1180mm. Dit is geloof ik wat je zoekt :?:

Gr. Teus

Han Veldhuis zei:
ps weet jij wat DGA betekent ??

Hoi Han,

History
Ben Howard was one of America's premier aircraft designers and competitive pilots during the mid-1930s building a series of airplanes carrying the DGA logo, or "Damn Good Aircraft," . None was more famous than Mister Mulligan, the racing DGA-6 which captured both the Bendix and Thompson trophies at the 1935 National Air Races. No other pilot or single aircraft had won both races in the same year.

Gr. Teus

hoi,... ja ik wist het, heb een paar jaar geleden op Oskosh de replica zien vliegen samen met een Geebee.
heel bijzonder!!!(vroeger samen met pa nog de Bud Nosen gebouwd)
´k zal eens kijken of ik er foto´s van heb.
de DGA-6 is een hele imposante grote kist

Deze vliegt al meer dan 25 jaar bij ons op de club 8)

Mr-Mulligan.jpg

Gr. Teus

Han Veldhuis zei:
haaa.
die ken ik, doe Henk de groeten

dan ken je deze ook

Doe ik, en idd die ken ik. 1 op 1 modelbouw 8O . Henk heeft hem alleen verkocht aan een clubgenoot van ons. Staat nu helaas al weer 4 jaar in de schuur :cry:

Tijdens een demo op ons veld.

Henk.jpg

En Jeroen,

Uiteraard succes tijdens de bouw, en ga je ons nog op de hoogte houden van de vorderingen?

Gr. Teus

Back