Tekening Banckert Billing Boats no 510

• Topicstarter Topicstarter Martin B
  • Startdatum Startdatum
M

Martin B

Guest
Hallo ben de banckert aan het bouwen (Billing Boats no 510) maar ontdek in de handleiding dat er bladzijden ontbreken
het gaat om pagina's 15 en 16
wie heeft er voor mij een kopie van deze pagina's

mvg Martin

Hallo Frédéric

Dat is de verkeerde ik bouw de volledige houten versie no 510 en op de site staat de no 516, de ontbrekende pagina's gaan nu net over de romp sectie.
Heb al een mail aan BB gezonden maar nog geen antwoord gehad.

mvc Martin

Sorry, had ik niet door. :oops:
Is de houten versie dan nog verkrijgbaar? Ik vond het al zonde dat ze overstappen op ABS.
Misschien kunnen we je ook zonder handleiding helpen; wat is het probleem juist?

Het probleem is dat ik nu moet raden welke delen ik moet verwerken voor het voordek en de beplankking, kan me wel redden zonder maar het was toch handiger om af en toe even op de tekening te kunnen kijken hoe één en ander er uit moet of komt te zien.
Heb deze boot vorigjaar via Marktplaats gekocht inclusief het complete beslagset voor 35 euro.
Heb dit model voor ca. 25 jaar al eens gebouwd, maar toen door omstandigheden niet afgemaakt en weggedaan. maar het virus steekt nu weer de kop op en wil hem nu weleens compleet afbouwen. en de ABS versie lijkt mij toch te "eenvoudig" en als ik de recensies lees heeft hij nogal wat last van stabaliteits problemen en andere ongemakjes.

Hallo Martin,

Het wordt even puzzelen vrees ik. :?
BB heeft, denk ik, voor al z'n houten rompen min of meer dezelfde constructiemethode. Ik heb hier wel de handleiding van de Boulogne-Etaples maar bij jou gaat het nu blijkbaar om details en dan ben je met de basics natuurlijk niets...
Er moet toch ergens iemand zijn die je aan die handleiding kan helpen. :roll:

Succes,
Frédéric

Martin,
Ik heb voor je ontbrekende pagina's een topic op een Frans forum gezet.
Zodra erop geantwoord wordt, laat ik iets weten.
Groetjes,
Frédéric

Hallo Martin,

ik heb je vraag toevalling gelezen. Ik ben 25 jaar geleden begonnen met het bouwen van de houten Banckert maar heb hem ook nooit afgemaakt. Ik heb alle onderdelen en de complete dokumentatie. Als je de tekeningen en beschrijving nog nodig hebt kan ik je alles sturen. Laat het me weten.

Groet, Dirk.

Hallo,

Deze thread is al vrij oud, maar zou iemand mij kunnen helpen aan dezelfde tekening (in-scannen o.i.d.)? Of een linkje? Of zou iemand mij kunnen vertellen of de opbouw van de 510 hetzelfde is als die van de 516, in dat geval kan ik die aanhouden voor de opbouw, en de romp red ik me wel mee. Alvast bedankt.

Groet, Camiel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Banckert (Maasbank)

Ik heet toevallig ook Martin en ik wil je vragen, of jij tekeningen hebt van de ankerwinch van de Maasbank. Ik heb hem ooit eens gebouwd (zonder tekening !) maar van dit bouwpakket kan ik geen chocola maken. Het lijkt nergens op, maar dat los ik wel op. Ik heb namelijk op die boot gevaren in de Europoort.
Maar hoe ik nu die ankerwinch in elkaar moet zetten weet ik niet. Ik heb daar ook geen foto's van helaas...

Kun jij me daar mee helpen ?

Gr. Martin Musters

Back