Tekening Calmato Trainer hoogdekker gezocht

• Topicstarter Topicstarter Willy B.
  • Startdatum Startdatum
W

Willy B.

Guest
Helaas is bij de erg ruwe landing de gehele voorkant van de romp verdwenen. Omdat het een artf kist is , heb ik er geen tekeningen van. Wie kan mij helpen?
Willy

Of het de moeite loont?? Wat kost een nieuwe romp??

Kun je een foto van de schade plaatsen.

Als de rest nog goed is dan denk ik dat reparen wel de moeiete loont. Een paar stukjes 3 mm hobbytriplex voor de romp, 6 mm multiplex voor het motorschot, wat hout voor een motorsteun of een andere motorsteun van kunststof, 3 mm balsa en een stuk folie.
Bovendien is hij dan sterker dan voor de crash.
Ook een stukje voldoening, en het plezier aan modelbouwen dat je hem weer vliegend hebt gekregen.

Kun je de stukken nog aan elkaar plakken om zo de oorspronkelijke vorm te reconstrueren?? Dan van 3m triplex twee zijkanten maken. Ook een stuk van de nog intakte romp meenemen voor juiste uitlijning van de neus en de instelhoek van de vleugel. Aan de binnent van de romp inlijmen en het verschil aan de buitenkant met balsa op vullen. Het stabilo ligt op de lengteas van het toestel. Op deze horizontale lengte as moet ook de aslijn van de motor liggen. Het kielvlak idem dito dat staat op de vertikale lengteas. De motor ongeveer 1,5 graad laten dompen en 1,5 graad naar rechts laten neigen.

Laatst bewerkt:
inderdaad zo is het, voor 4+/- heb je een plaat hobby triplex van 3 mm uit de gamma , en daar maak je de zijflanken uit .
indien gewenst stuur ik wat foto's , en de tekening van de spanten

inderdaad zo is het, voor 4+/- heb je een plaat hobby triplex van 3 mm uit de gamma , en daar maak je de zijflanken uit .
indien gewenst stuur ik wat foto's , en de tekening van de spanten

Dat hobby-triplex van de Gamma is prima spul, licht en super glad. Met de foto's en de spanten van Simendewulf kom je er helemaal uit.
Ken je toevallig nog iemand anders met dezelfde kist?? Want dan kun je het zo overtekenen. Als de horizontale en de vertikale lengteas in takt blijven dan maakt een paar mm meer of minder niet veel uit. Meteen ook even de plaats waar het blokje voor het neuswiel komt iets verstevigen.

@simendewulf

heeft u ook de mallen/tekeningen voor de sport???
zo ja zijn die digitaal of op papier?

is het mogelijk om de van u over te nemen?

m.v.g niels

hallo

ik heb mijnte ook brushless,maar door storing is hij op zijn neus geland.
is het mogelijk dat u mij die door mailt??

m.v.g niels

stuur wel even een pb met e-mail

Back