Tekening cruiseschip

• Topicstarter Topicstarter Rob R
  • Startdatum Startdatum
R

Rob R

Guest
Ik ben opzoek naar een tekening van een cruiseschip, het lijkt me prachtig om er een te bouwen, maar dan wel met een tekening. 8)

dag Rob ,

over welke periode spreek jij ?
welke schaal ?
varend / niet varend?
waterlijn / niet waterlijn ?

een beetje meer speciefiek zijn , A.U.B.

de beste oplossing zijnde , in mijn ogen , een schip bouwen aan de hand van een bundel scheepswerfplannen , maar het is niet altijd gemakkelijk om deze plannen te vinden

NVM heeft een uitegebreide katalogus van lijnschepen en cruisschepen , kijk hier : http://www.modelbouwers.nl/

anders heb je ook :

www.taubmansonline.com

de groetjes

Laurent

Ik denk aan die schepen die in de caribisch gebied varen, uit de 90er jaren tot heden.Het model moet gaan varen, en de lampen moeten gaan branden.
Omdat zo'n boot redelijk groot is 260/270 meter denk in aan schaal 1 op 150. Dan kom ik zo tussen de 1.50 en 1.80 uit, dat is nog een beetje te bevatten.
Ik heb al eens geinformeerd bij de Meyer werf in Duitsland, maar helaas die zitten er niet op te wachten.

Hallo,

Ik zit met de zelfde vraag als Rob.
Ik heb op bovengenoemde sites gekeken, maar kom niet echt verder.
Als je op internet zoekt, dan krijg je alleen maar 'deckplans' te zien, maar volgens mij kom ik daar ook niet verder mee.
Iemand een idee/oplossing?

Groeten,
Jan

Ask Isaac :mrgreen:

ted%20lange%20isaac%20love%20boat%20(jd).jpg

jboers zei:
Iemand een idee/oplossing

Misschien gewoon betalen voor een tekening??!!
Op bovengenoemde site kun je de tekeningen kopen die er vermeld staan.
De één beter dan de andere, maar ze zijn te koop en hier kun je de betreffende schepen mee bouwen.
Alleen voor niets............... daarvoor moet je zijn op: www.gratis.nl
Verwacht alleen geen goede modelbouw tekeningen daar

Even of topic:
Ik denk niet dat deze topic starter nog zal reageren, het topic is tenslotte 2.5 jaar oud!
En zo te zien geen regelmatige bezoeker met 2 postings vanaf okt 2004.

Had niet goed op de duitse site gekeken.
Staan inderdaad prijzen bij voor de 'Zeichnungssatz'.
:oops:

Sorry.

Jan

Back