Collega zweefvliegers,
Via een vliegmaat heb ik recent een electro Hai2 met een extra set vleugels (met kleppen) gekregen. De E Hai2 vliegt inmiddels. Voor de extra set vleugels met kleppen wil ik een tweede rompje bouwen in zweefuitvoering met sleep- en hoogtestarthaak. Dus zoek ik een tekening.
Volgens de (bouw) beschrijving moest het CG op 188 mm liggen. Omdat te halen ging de 3S 2200 mAh lipo bijna tegen het hoofdschot (vleugelvoorlijst) aan.
Dat leverde een verrassende remaiden op. Met de motor uit was er vol up nodig om niet te zakken. Afvangen was er niet meer bij. Gelukkig ook niet nodig.
Inmiddels ligt de lipo helemaal achterin, door het achterste schot heen en zit er nog 30 gram plaklood op het kielvlak (verder naar achteren kan niet). Nu vliegt de Hai2 behoorlijk maar is er nog steeds uptrim van de roeren nodig.
Wie vliegt er ook een Hai2 en kan zijn ervaring delen en/of dit enorme verschil in CG verklaren!
groet,
Erik
Via een vliegmaat heb ik recent een electro Hai2 met een extra set vleugels (met kleppen) gekregen. De E Hai2 vliegt inmiddels. Voor de extra set vleugels met kleppen wil ik een tweede rompje bouwen in zweefuitvoering met sleep- en hoogtestarthaak. Dus zoek ik een tekening.
Volgens de (bouw) beschrijving moest het CG op 188 mm liggen. Omdat te halen ging de 3S 2200 mAh lipo bijna tegen het hoofdschot (vleugelvoorlijst) aan.
Dat leverde een verrassende remaiden op. Met de motor uit was er vol up nodig om niet te zakken. Afvangen was er niet meer bij. Gelukkig ook niet nodig.
Inmiddels ligt de lipo helemaal achterin, door het achterste schot heen en zit er nog 30 gram plaklood op het kielvlak (verder naar achteren kan niet). Nu vliegt de Hai2 behoorlijk maar is er nog steeds uptrim van de roeren nodig.
Wie vliegt er ook een Hai2 en kan zijn ervaring delen en/of dit enorme verschil in CG verklaren!
groet,
Erik