Tekening profiel Zagi ?

Hoi allemaal,

ik had het idee opgevat om bij ons in de club met een groep mensen samen een Zagi of vliegende vleugel te bouwen omdat er zo weinig mensen zijn die het aandurven om in de sneeuw of bij slecht weer (wind, ...) te komen vliegen.

Aangezien een Zagi daar nogal redelijk tegen kan, dacht ik dat dit wel een leuk toestel zou zijn daarvoor.

Maar, ik ben op zoek naar de profielen van de vleugels en de manier waarop deze moet gebouwd worden. Als ik dat heb, zou ik het misschien eens voor kunnen leggen aan ons bestuur om een snijdraad te maken en dan samen aan het snijden te gaan ?

Kan iemand ons daarmee helpen ?

vriendelijke groeten en alvast bedankt,

Davy

:rolleyes:Davy,

ik heb de profielen van de Zackcombat ( zelfde als Zagi )

full

Je kan ze wel lenen ...

Mvg

Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kan je indien nodig van tekeningen van de profielen voorzien.

En van een klein combat vleugeltje (ala swift2) heb ik alu mallen om te sijden.

Ik hoor het wel bij interese.

Sneeuw hoeft toch echt geen beperking te zijn. Ik heb bij UH sneeuwski's gekocht, en die vliegen perfect op mijn graupner trainer. (een paar foto's staan op onze site)

Maar schuimpjes zijn wel fijn met de vorst, soms hou je methanol motoren niet aan de praat door de kou.

Frank.

Hey Dirk en Frank,

ik ben ten zeerste geinteresseerd. Maar hoe het in mijn bezit krijgen ? Ik heb ondertussen ook al iemand die het allemaal eens wil komen voordoen op de club !

Nu nog de club en de leden zover krijgen...

P.S. Sneeuw mag idd geen belemmering zijn. Maar de mensen hebben schrik omdat ze er niet op kunnen landen of omdat de motor zo moeilijk in gang is te houden.

Mijn zagi landde meermaals op de kop in de sneeuw, zonder problemen. En dan staan ze geamuseerd toe te kijken en te hopen... Maar niet durven... :-)

Groetjes,

Davy

Back