Tekening shockflyer (noob-proof)

Beste mensen,

Ik krijg binnenkort lichtgewicht apparatuur binnen;

Hoofdzakelijk:
- een buitenloper 1540 kv / 26 gram
- lipo 7.4v 540 mah 20C / 34 gram

Naast bovengenoemde maak ik gebruik van een 12a brushless esc, wieletjes 48mm, 7x6 prof of 8x4.3 gws props.

Ik wil graag een shockflyer-achtig vliegtuigje bouwen, dus een lichtgewicht vliegtuigje, maar het liefst noob-proof.

Ik heb al eens een extra lichte delta gebouwd van een meter bij half... maar ja... toen die één keer op zijn zij terecht kwam was de hele vleugel gebarsten en vervormd en was het zo goed als onvliegbaar, helaas.

Ik heb hier nog een plaatje depron liggen van een meter bij half, dus daar moet het vooral het op passen. Eventueel kan ik nog extra dingetjes zoals carbon-straaf of delta plankjes erbij kopen.

Ik weet dat het streven naar een laag gewicht meestal ook stevigheidsproblemen met zich meebrengt...

Maar hebben jullie misschien toch ideeën/tekeningen?

Bij voorbaat dank,

Sky

Sky,

Ik zou toch gewoon voor een normale schokflyer gaan.
En "Noob proof" (ik ga ervanuit dat je een crashbestendig toestel zoekt voor een beginner ?) zijn ze meestal niet.
Depron is vrij stevig maar gaat met een crash vaak toch wel kapot.

En hoe kleiner het toestel hoe nerveuzer.

Gr.

René

Hoi Rene,

Bedankt voor je antwoord, ik heb alle spullen vandaag ontvangen.

Zoals je zegt... waarschijnlijk bestaat er nauwelijks iets als een crashbestende shockflyer :(

Ik denk er over na of ik toch maar weer een delta moet bouwen, maar dan versterkt met balsa dit keer.......

Sky

Das allemaal leuk, maar als ik het goed begrijp is Sky een beginner in het modelvliegen en zowel vliegende vleugels als shocky's zijn
absoluut geen beginnerstoestellen. Ik wil je niet ontmoedigen maar als je veel bouw(reperatie)ervaring op wil doen moet je met een
vleugel of shocky beginnen(en ik kan het weten :roll: ). Dan is een slowstick wel een leuke optie(al vind ik hem oerlelijk). Schijnt lekker
rustig te vliegen en is ook nog is geschikt voor lichtgewicht apparatuur. Zoeken op slowstick levert dit op:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=37831&postdays=0&postorder=asc&&start=0
Dit is een goede link met een link naar de bouwtekeningen ervan. Lekker simpel en geschikt voor beginners omdat het stabiel is en niet
te nerveus stuurt. En dat doet een shocky nou juist wel en een vleugel is gewoon te snel, dat hou je in het begin niet bij.

Ik moet je idd grotendeels gelijk geven, een shocky is niks om mee te beginnen maar een planck of een niet te zware pibros daarentegen kun je goed bijhouden hoor, plus dat ze ook nog eens lekker stevig kunt bouwen zodat ze na de eerste aanraking met de grond niet gelijk in snippers liggen :D

Groetjes, Jesse.

Hoi

Sorry dat ik dit vraag kun je wel modelvliegen :?: :?: :?: (niet kwaad bedoeld)
Zo niet dan eens bij een club op bezoek gaan :!: :!:
Ik zie het al te vaak dat het ze wel leuk lijkt en dan maar wat kopen en denken ik kan wel vliegen.
En dan vooral denken klein dan is het ook goedkoper :lol: :lol:
Zoek maar eens naar die Cessna 182 bij marktplaats daar staan er genoeg (5)tekoop.
Maar je moet er wel 150€ (nieuw)voor neer tellen.

Ga anders eerst een met wat grotere modellen vliegen
HIER een site waar wel wat crash bestendige modellen op staan.
Je moet ze wel zelf bouwen (Dan kun je hem ook verstevigen waar je zelf wil) :lol: :lol:
En er staan ook filmpjes

Of natuurlijk het beste alternatief: koop een easystar!
Zéér makkelijk om mee te beginnen en zéér crashbestendig.

Groetjes, Jesse.

Sky zei:
Ik heb hier nog een plaatje depron liggen van een meter bij half, dus daar moet het vooral het op passen. Eventueel kan ik nog extra dingetjes zoals carbon-straaf of delta plankjes erbij kopen.
Jesse zei:
Of natuurlijk het beste alternatief: koop een easystar!
Zéér makkelijk om mee te beginnen en zéér crashbestendig.
Ik heb zo een vermoede dat hij geen Easystar gaat halen uit dat plaatje depron....zelfs niet met wat extra onderdelen :D

Maar verders is het wel een goeie optie, erg sterk.

René

Zoek eens naar de tekeningen van een citabria. HEEL makkelijk te maken uit maximaal een halve vierkante meter depron (6mm natuurlijk), vliegt heel goed (een vliegmaat gebruikt er een om zijn 8-jarige dochter te leren vliegen) en is helemaal met breed plakband af te plakken voor stevigheid. Vlieggewicht 150-200 gram!

En download de gratis flysim FMS eens; kun je thuis oefenen zonder iets te slopen :)

Back