tekening sleepkist

Ik zoek voor een clubgenoot, die niet op het forum actief is een tekening van een sleepkist.

spanw van 2.30/2.60m, iets in de trant van een paf trainer, dus een eenvoudig werkpaard, voor 50cc DA motor.

wie???

gr, Nico

Bertus zei:
Hans Meij (hier op het forum actief) is ook bezig geweest met een soort paf maar met een rond kielvlak.
Misschien kan hij je aan een tekening helpen.

Ha Bertus,
Niet helmaal juist ik ben (nog steeds) met een eigen ontwerp bezig, maar wel gebaseerd op de 'Big-Jim' en deze heeft een rond kielvlak.
Hier de link naar mijn bouwdraadje.
http://home.hetnet.nl/~meijhmb3/projects/jake/projectsjake.htm
Hier vind je ook de links naar eenvoudige pdf tekeningen van de BigJim

Is een CNC telemaster iets? Standaard iets kleiner dan gevraagd maar kun je ook makkelijk aanpassen en eventueel vergroten. Beschikbaar in acad.

4stroke zei:
Bedankt Hans, ik heb de Big Jim gevonden (en al gedownloaded ook)

Ik heb dus 2 A4- tjes gedownloaded met daarop de tekening. Op zich geen probleem, zelf een tekening op schaal 1:1 maken lukt wel. Waar ik een beetje mee zit zijn de vleugelribben, deze zijn zo klein, dat het 10x uitvergroten haast onmogelijk is.
Wie weet een mogelijkheid om 1 rib te krijgen, zo groot, dat hij op b.v. een A4-tje past. Uitvergroten tot op gewenste grootte gaat dan veel makkelijker.

PS.: op de PC uitvergroten geen optie, krijg je lijnen van 5 mm dik.

:help:

Jan Hamminga.

Jan;

Hans G heeft de tekening van de Big Jim inmiddels geprint voor Ruud, ik denk dat hij voor jou ook wel een exemplaar kan/wil afdrukken

Back