Tekening van Charter

• Topicstarter Topicstarter p.de.haas
  • Startdatum Startdatum
P

p.de.haas

Guest
Ik ben in het bezit gekomen van een Charter met enige schade, en wil dit natuurlijk repareren. Wie kan mij helpen aan een bouwtekening.
Als ik dan toch bezig ben wil ik direct rolroeren aanbrengen. Wie heeft hier gegevens, foto's of tekeningen van.

Rolroeren op een charter zullen niet erg effectief zijn, dan moet je de V-stelling van de vleugel een heel stuk verkleinen.....

Als je echt met ailerons wilt leren vliegen, kan je beter meteen een geschikte ailerond trainer kopen, b.v. Calmato (van Kyosho) , dat vlieg toch wel even anders.....

succes met opknappen en vliegen.

p.de.haas zei:
Ik ben in het bezit gekomen van een Charter met enige schade, en wil dit natuurlijk repareren. Wie kan mij helpen aan een bouwtekening.
Als ik dan toch bezig ben wil ik direct rolroeren aanbrengen. Wie heeft hier gegevens, foto's of tekeningen van.
wat is de schade miss kan ik eventueel een deel van de tekening in cad zetten.

pizaboer zei:
wat is de schade miss kan ik eventueel een deel van de tekening in cad zetten.
Er zijn 2 ribben gebroken in de vleugel en het staartvlak met richtingsroer is gebroken.

Als je de oude onderdelen nog hebt, kan je ze met wat passen en meten namaken ....... van de vleugelribben zijn vooral de plaats van de liggers en voor/achterlijst belangrijk .... de rest corigeer je met een schuurblokje (dus iets overmaat uitsnijden :-) )...

Dirk zei:
Als je de oude onderdelen nog hebt, kan je ze met wat passen en meten namaken ....... van de vleugelribben zijn vooral de plaats van de liggers en voor/achterlijst belangrijk .... de rest corigeer je met een schuurblokje (dus iets overmaat uitsnijden :-) )...
Ja dat lukt wel. Maar de bevestiging, het gedeelte wat verlijmt zit kan ik niet zien. Zo ook de ribben onder de voorlijst. Daar zit dus mijn probleem.

hey,

als je toch een rolroel wil maken, leg dan onder de ribbe waar je normaal een blokje van 80mm legt, een blokje van 24mm.

werkt goed.

suc6

Back