Tekening voor Floats/Drijvers

Ik ben op zoek naar een tekening voor floats/drijvers voor mijn Taxi II
Deze wil ik gebruiken tijdens twente ballooning waar onze vereniging (TRMC) enkel demo's geeft. We hebben hiervoor ook groenlicht om te starten vanaf het water...
dus wie kan me aan tekeningen helpen???

Hoi

Ik heb nog tekeningen van een pilatus porter met de daar bij behorend drijvers.
Misschien kan je die met wat kleiner schalen ook voor je taxi gebruiken

Groeten Onno

Ik heb hier ook nog een tekening van een drijver. Het is een dxf file. Als je intresse hebt, laat me dan iets weten. Je kan ze eventueel schalen.

Mvg,

Dennis

Hallo,

ik ben nu met deze bezig:

Schwimmerbauplan
Plan für Schwimmer in Holzbauweise für Motormodelle bis 4 kg. Abmessungen: 740 x 105 x 70 mm.
Format: *.gif / *.pdf (auf 6 A-4 Seiten verteilt)

Van Wasserflug.de is deze tekening.

drijver1.JPG

Hier heb ik de delen getekend, ik wil er styrodur tussen doen, en dan glasmat met G4. :idea:
Wordt dat wat? Of moet ik iets anders gebruiken? :?:

Gr.
Taco.

Hier is een link voor het zelf berekening van drijvers voor welke kist/afmetingen dan ook.

http://r.ruffin.home.att.net/mccc/EZ-Float-Design.html

Het is overgenomen uit de RCM en is een artikel van Chuck Cunningham, een meester in het bedenken van basis principes voor de modelbouw.

Gebruik dit zelf ook als basis voor mijn drijvers.

Als het niet duidelijk is laat het weten dan wil ik dat best verder uit een zetten.

Of zet de afmetingen van je kist erbij en we maken hier een ontwerp voor een paar drijvers voor jou kist.

Dit geldt natuurlijk voor iedereen.

Ton

zou het eigenlijk mogelijk zijn om een neuswielvliegtuig met drijvers uit te rusten? volgens mij moeten de drijvers dan superver naar voren uitsteken, en heeft iemand er eigenlijk al aan gedacht hoe je moet sturen in het water? dan ga ik mijn charter namelijk ook met deze drijvertjes uitrusten :wink:

dit maakt het al iets duidelijker, maar snap er nog niet veel van, ik zal over een paar dagen wat triplex gaan halen en floats gaan bouwen ( vakantie!!!!!! :twisted:)en dan in de badkuip wat gaan expirimenteren ( met de floats en het vliegtuig, stelletje viezerikken!!!!!) :wink:

Danny,

Zet even de afmetingen van je model erbij.

Dan maak ik voor jouw een tekening en zeg je wat je nodig hebt om je model vanaf water te kunnen vliegen.

Zullen dan wel eenvoudige drijvers worden maar watervliegen kun je dan zeker.

Ton

hartelijk bedankt :worship:

het is gewoon een standaard charter arf, dus spanwijdte 1 meter 50, en lengte ongeveer 1 meter 20.

motorisering is 6,5cc, wat geloof ik voldoende is voor een waterstart.

maar heel hartelijk dank dat je me wilt helpen :thumbsup:

hier een foto met daarop de cg aanduiding.
afbeelding021am4.png

en, nogmaals, heel erg bedankt voor de moeite!!
dan zal ik morgen ofzo maar biij de modelbouwzaak langs gaan voor materiaal ( als de tekening ongeveer al klaar is)

Hoi Danny,

Ga me best doen, maar wat is de afstand zwaartepunt / prop of zwaartepunt / rompneus.

Weet niet of ik morgen al wat voor je klaar heb, maar moet vannacht ook nog een beetje slapen en morgen ook nog effe werken.

Ton

neem de tijd maar gerust hoor, volgend jaar is het pas tijd om te vliegen :wink:

de afstand van de neus tot zwaartepunt was precies 30 cm ( als dat tenminste was wat je bedoelde)

afbeelding021ty3.png

Back