tekeningen delta of lanzet gezocht

• Topicstarter Topicstarter robert zeeland
  • Startdatum Startdatum
R

robert zeeland

Guest
Hallo,
Heeft er iemand tekeningen van een delta of lanzet. In ieder geval een model met br.motor op de staart, maar geen canard. Een gebouwd en schadevrij model mag ook.

groeten, robert :)

Hoi,

Ik zag vandaag een 2e hands delta model staan bij Superwings in Driebergen. Ik weet niet zeker of hij geen canard had maar ik dacht van niet. Het enige dat er op stond was ' delta' en voor zover ik heb gezien zag ie er nog goed uit. Ik denk dat je hem het beste hierover even kan bellen als je geintresseerd bent. Hij was trouwens vrij groot ca 1.20 tot 1.30 lang (met romp) en ook ongeveer die spanwijdte

Mark

Hoi,

Ik heb de tekening gevonden t is trouwens een X15, flink groot maar je zou m eventueel kunnen verkleinen natuurlijk voor 5 tot 7,5 cc staat er althans op de tekening. Als je hem wilt hebben stuur dan aub even een pb-tje dan komen we er wel uit.

Mark

Hoi,

Zal zo even een foto maken van de tekening ik heb dat ding namelijk nooit gebouwd. Ik mocht hem meenemen op de vliegclub. Dus een foto komt er zo even aan een klein moment

Mark

Hoi,

Hierbij een paar foto's

Overzichtsfoto:
x15_2.jpg

De neus:
x15_1.jpg

De staart:
x15_3.jpg

Mark

Aha, ziet er wel snel uit.

Maruh! is die hele vleugel uit massief balsa?

Hoi,

Lijkt op de tekening meer op twee op elkaar gelijmde planken balsa hij is dus wel massief en het enige profiel in de vleugel komt uit een flinke geronde neuslijst (ronding over ca 5 cm naar achteren) en een afgeschuinde achterlijst

Mark

De neus en achterlijst van dit model bestaat uit in model geschuurd balsa en het midden is opgevuld met Rohacel of roofmate. Die tekening heb ik ook ergens liggen maar ik dacht dat de mijne niet echt compleet was.

Back