tekeningen Vintage graupner kisten

janhein

PH-SAM
ik ben al een poosje op zoek naar verschillende Antieke graupner vliegtuigen.
Die dingen waar ik ruim 30 jaar geleden mee heb leren vliegen.-)
Toen niet zo wijs als nu gooide ik na afloop van het bouwen en crashen de tekening weg :-(.

Maar nu ik soms zo over het internet zwerf zie ik er soms een voorbij komen die ik toch wel weer heel graag op mijn bouw tafel zou hebben. Origineel of copie dat maakt niet uit, het gaat mij om het bouwen en natuurlijk het vliegen er mee.

Deze site http://www.koralpe.biz/graupner.html had ik al gevonden maar verstuurd deze goede man ook copien. Of moet ik die dan voor de hoofd prijs bij graupner bestellen.

Tips,links alles is welkom.

De terry , de topsy en de beginner staan denk ik wel boven aan het verlang lijstje.

Die hebben bij mij voor een levenslange verslaving gezorgd

Zal eens kijken of er nog wat in de la ligt.
Ik heb er wel een paar van gemaakt maar de tekeningen zijn denkelijk in de papierbak beland. Vooral ook omdat ze erg ingewikkeld in elkaar staken. Heb nog wel een tekening van een AMIGO II. Die vloog wel ontzettend goed en wordt dus ook nog steeds gemaakt. Maar de rest heeft het niet overleefd en is ingehaald door veel betere kisten.
Bovendien waren het kleine kistjes waar een enorme RB in moest. (of voor VV).Dan zijn we tegenwoordig toch veel beter af met de micro-electronica.....

Toch was het inderdaad erg leuk als dat zo nog eens voorbij komt.

Groeten, JH

Hallo naam genoot:-)

als je nog tekeningen hebt die in redelijke staat zijn dan kan ik ze denk ik ook wel laten scannen.

dan heeft iedereen er iets aan.

Die kistjes die vroeger met een cox motor vlogen en een zware accu aan boord hadden vlogen ook. Maar zullen het met een lipo en lichte servo's veel beter doen.

Terry

Ik zou ook graag een tekening van de Terry hebben. Die van mij heb ik weggegeven gelijktijdig met de onverwoestbare vleugel.

Back