Tekeningpaketten Yke rusticus

EZ-Pilot had een geliefde spuug lelijke. Amerikanen worden er helemaal gek van. EZ had een bijzondere bouwwijze. Houten skelet met foam-folie sandwich overtrokken. Bouwplaat achtig. Verkeerde landing betekende kliko.

Groet Bas

Nou kliko.....wel reparatie werk inderdaad. Althans bij mijn EZ P51-b heb ik het uitgebroken landingsgestel tot twee maal toe kunnen repareren, zonder al teveel littekens. Daarna toch maar het boeltje verstevigd met jawel purschuim. Tot op heden een sterke oplossing.:thumbsup:.

Nu ook de NIB Zero uit de zelfde EZ stal aan het opbouwen. Wellicht dat die dit jaar ook het luchtruim gaat zien. Zij is geproduceerd in 1992

Groet,
Coen

Klinkt goed Coen! De zero heb ik wel eens gezien? Had je daar niet een plaatje van geplaatst?

Heb hier nog een EZ trainer Sportsman 45 staan. Zo een beetje alle ABS opzetstukken zijn vergaan, zat te kijken of ik die nog iets kon herstellen. Alleen de vleugel is zoekgeraakt bij een verhuizing. Of ik er wat mee kon... minimaal een vleugel op snorren. Eenvoudig is dat niet. De Saito 65 die er op zat krijgt nieuwe lagers.
Degene van wie ik heb in handen gedrukt heb gekregen, heeft ook nog een aardige Dago Red uit die tijd. Nog redelijk heel, maar erg, erg broos. Mooie Saito er op, en hangt nu als display boven een fraaie motorfietsenverzameling. Veilige oplossing.
Een Decathlon heeft hij nog nieuw in doos. Durft er alleen nog naar te wijzen... bij wijze van spreken. ;)
In de jaren 80 en 90 was het wel dé ARF... erg populair en nog behoorlijk prijzig ook, wat ik begreep. Vliegen deden ze erg goed. kraken even zo, vertelde hij mij.
In de '90ers was ik vooral druk bezig met oude Lancia's... haha...
Zo een Zero heb ik een keer voorbij zien schieten voor dik 500,- USD... wel mint condition...
Mooi dat je hem luchtwaardig maakt.

Gaat het op elektrisch gezet worden? Wellicht veel beter voor het airframe.
Groet Bas

Mozes! Waren dat de Kranz mallen! Da's bijzonder! Joekels van kisten.
Bijzondere beelden op YouTube! Prachtig. Zeg 100cc klinkt niet als een Allison!
Maar een keurig nette landing. Volledig in z'n vingers. Top!

Dus RC-Wings deden alsof ze het hadden uitgevonden op FB?! Ohwee. Reproductie was best aardig geweest.
Kranz was eigenaar van Bauer Modellbau. Had ooit een mooi scala in z'n portefeuille. Heb daar nog een mooie Spitfire van in handen gedrukt gekregen. Bijzonderheidje.
Af en toe Kranzt er wat voorbij op RC-Network. Je koopt er een leuk autootje voor...

Kan kloppen. Mijn Pa had ruim daarvoor nog een nieuwe motorkap en kabinekap nodig en is toen bij Kranz gaan bellen. Die vertelde hem waar de mallen naar toe zijn gegaan. Uiteindelijk kwam hij bij RC wings terecht en heeft daar besteld en ook geleverd gekregen. En die waren exact hetzelfde als van de Kranz-kit. Maar erg jammer dat de mallen nu verloren zijn gegaan (of zoiets ...).

Groeten
Roel

Het voordeel is dat als ik een tekening heb gemoderniceerd zoals bijvoorbeeld bij de 1/4 spitfire die ik net klaar heb
Al die ontbrekende dingetjes en de dingen die je voorheen zelf moest uit zoeken
Dat heb ik dus nu al gedaan

Sommige mensen schrikken nog van de bouwen in een kist methode
Ze denken dat het lastig is om eerst een kist te bouwen

Maar je kan ook gewoon 2 aluminium kokers op een stel schragen vast tapen
en daar de spanten tussen zetten op dwars balkjes
Bij de laser kit zit zelfs een mal voor de afstanden van de spanten

Als je het 1 keer gedaan hebt
Dan kom je er achter hoe makkelijk en snel dat bouwt

op dit ogenblik is de update van de spitfire van Yke in de afrond fase
we hebben zelfs iemand gevonden die betaalbaar de onderstellen voor het merk YRM wil gaan maken
met de spitfire ben ik een beetje doorgeshoten

zo wordt de kit leverbaar in 3 basis uitvoeringen

de oorsprokelijke mk1 tm 5

een mk8 tm 9

en de MK XVI

bij de kits zitten detail tekeningen van alle aanzichten met paneel lijnen en de klinknagels

Zo ff uitleven op de canopy van de AN-2.
Cockpit glass base.png

3D printen duurt 76uur:hammer:

Beste j.weel

Ik heb je een pb gestuurd over de tekening van de westland lysander.
Is het mogelijk dat ik deze kan krijgen. ik hoor graag wat de kosten zijn.

mvg.
chris

beste iedereen zoals jullie wel merken zit ik niet echt regelmatig meer op dit mooie forum
dat komt vooral door de drukte

op facebook heb ik een speciale pagina voor de YRM modellen
en ik heb natuurlijk mijn eigen acound

een pb daar wordt wat sneller beandwoord

wat is er ondertussen veranderd

de spitfire is kit klaar en een proto word gebouwd
alles past perfect

ondertussen is de doeglas dountles uitgewerkt naar kit maar dan meteen in de schaal 1/4

en ben ik nu bezig met de mosqito

en een kompleet nieuwe tekening
een gloster meteor

ook aan de Mig wordt weer flink gebouwd
de vleugels zijn klaar
en ik ben nu bezig met het in passen van het onderstel

ik hoop dat iedereen deze gekke tijd in goede gezondheid door komt

Tsja . . .

Ik ben zelf niet erg van Facebook.

Dus een paar (hele boel!) plaatjes hier van alles wat er gebeurt: daar doe je volgens mij heeeeeel veel mensen een plezier mee!

Succes!

En hou je veilig.

jan.

beste allemaal

de afgelopen periode is er veel veranderd

doordat RC europe de drukte niet meer aan kon heeft Sebastiaan knopen moeten door hakken

Daarbij hebben we onderling een mooie deal gesloten

Dit houdt in dat ik zelf de kits ga snijden
echter verwacht ik niet voor de zomer volledig operationeel te zijn

Op het gebied van tekeningen is er ook wat veranderd

Zo is ondertussen het pakket van de DH chipmunk volledig opnieuw uitgewerkt in de schaal 1/4
en in 2 vercies
de normale
en de Mark Merredith custom

ook zijn er 2 totaal nieuwe modellen bij gekomen

beide schaal 1/4

het gaat om een messersmit ME262

en de Gloster Meteor MK4

311595498_2167401330133838_3826836748403307103_n.jpg

311297362_2167401383467166_3942820289330505351_n.jpg

De mark Merredith Chipmunk
271638446_1957289704478336_4231027942093202165_n.jpg
271561739_1957289787811661_609534091884852070_n.jpg

de ME 262
240802654_1855766487963992_7704589893803696224_n.jpg

ook is de hawker Typhoon volledig uitgewerekt en in de vroege en de late vercie
275052316_1993690774171562_3377646686231581613_n.jpg
274988571_1993690840838222_5701236191331607024_n.jpg

kun je mij aan de tekeningen helpen?
j.weel was laatst gezien: 3 mrt 2023

Jeroen is zelden op het modelbouwforum, vooral actief op Facebook e.d.
Ik heb hem geattendeerd op jouw post en check je mail, ik heb de pdf`s van de Saetta naar je verzonden.
Jeroen heeft misschien nog iets anders voor je, daar zal hij zelf binnenkort mee komen.

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Back