tekin g-12c op een graupner xs-6 ontvanger

• Topicstarter Topicstarter michel_rc
  • Startdatum Startdatum
M

michel_rc

Guest
hallo,

zoals de titel al aangeeft heb ik een vraag of deze bovengenoemde combinatie kan?
want ik heb nu wat problemen maar ben een beetje aan het uitzoeken wat het probleem zou kunnen zijn.

zelf denk ik of de ontvanger of de bedrading naar de ontvanger.

trouwens is zijn mijn problemen:
1. als ik gas wil geven moet dit met het stuurwiel inpv. de trekker.

2. als ik gas wil geven doet ie niks [alleen af entoe een schokje]
en de rest doet alles goed :wink: [nouja "rest"]

alvast bedankt

jha alles al geprobeert. maar zou deze mix van merken daar iets mee te maken KUNNEN hebben? :idea: :?:

Nee heeft daar niks mee te maken. Moet gewoon werken tenzij je een hrs ontvanger of pcm ontvanger heb dan werkt het soms niet maar dat is dan meer helemaal niet.

Laat me raden als je gas wil geven sturen je wielen?

ik heb dezelfde combo, een SB6 ontvanger met een G12 erop.

de regelaar moet je aansluiten op kanaal 2, dat is het gas/remkanaal
zo te zie heb je de regelaar nu op kanaal 1, die is voor het sturen.

De regelaar moet ingesteld worden.
Om dit te doen moeten de eindpunten van kanaal 2 ingesteld staan op 100.
dit staat in het zender menu als EPA voor TH/BRK

Je trim moet trouwens ook neutraal staan, en niet gereversed zijn

Verder moet je dan ook je rem volledig aanzetten.
mijn ervaring is dat deze standaard op 50% staat, waardoor sommige regelaars zicht dan niet laten instellen.
Deze kun je op 100% zetten door in je standaard opstartscherm de onderste schakelaar te bewegen.
Ik meen dat op het scherm BRK komt te staan, met het percentage aangegeven, deze moet dus naar 100%.

Dan moet je regelaar ook nog afgesteld, deze aanzetten (ik zou de motordraden dan nog even niet vastmaken)
Deze moet dan het rode lampje geven.
Druk dan se SET knop van de regelaar een aantal seconden in, de led gaat dan knipperen.
Ga dan van neutraal naar volgas, naar achteruit.
Ik doe dit altijd twee keer, laat de trekker dan in neutraal staan, het ledje houdt dan vanzelf op met knipperen.
Als het goed is kun je dan rijden! (wel eerst de motordraden weer aansluiten ;) )

Back