telebee gyro icm dx6i

• Topicstarter Topicstarter jelmer
  • Startdatum Startdatum
J

jelmer

Guest
Modelbouwers...

Ik heb echt alles geprobeerd om mijn HK450 uit een pyro te halen, dat hoort de gyro dus te doen...

Op een gegeven moment is het gelukt met een gain van 85%... Geen probleem denk je nu? fout..

Hoe hoger ik mijn gain instel, hoe raarder de servo zich gaat gedragen, hij slaat uit (in stilstand zonder beweging) naar 1 kant, dus ik kan de gain niet hoger zetten of ik moet de servo (of arm) verplaatsen, of achtelijk veel gaan subtrimmen...
Goed, je moet toch iets.. dus gezien ik niet met trim mag werken (toch?) moet ik het mechanisch oplossen..

Maar dan komt het 3e probleem, en dat is dat de rudder servo nu heel aggressief reageert op stuurbeweging van de rudderstick, plus de uitslag is veel te ver.

Het punt is dat ik deze problemen dus in geen enkele tutorial of video kan terug vinden, mijn verhaal is misschien een btje verwarrend, maar ik hoop dat iemand mij een tip kan geven hoe dit op te lossen, het is idd mijn 1e keer :)

Ik heb dus een telebee gyro, gain pot meter staat op max (dit zou moeten omdat ik de gain via de dx6i wil doen), en ATV potmeter snap ik nog niet helemaal wat ik daarmee moet doen...

als ATV een alternatieve term voor Heading Hold is dan zou je dat eens aan moeten zetten / proberen. Ik denk dat je nu in rate mode vliegt en dat is niet echt meer van deze tijd :p

Maar dan komt het 3e probleem, en dat is dat de rudder servo nu heel aggressief reageert op stuurbeweging van de rudderstick, plus de uitslag is veel te ver.

ATV is de travel van je servo, dus ATV vol open geeft maximale uitslag van je servo. Nadat je alles eerst mechanisch goed hebt gezet (gyro in rate mode zetten) en met midsick moet je servo hevel 90 graden op de servo staan, en de staart bladen precies in het midden). dan kan je de ATV aanpassen.

verder kan ik je niet helpen.. ik ken deze gyro niet en de DX6 ook niet kwa menu's.

Hallo,

Het verlopen van de staartaansturing naar 1 kant is een normaal verschijnsel bij headinghold. Zover ik me kan herinneren moet je de Telebee gyro instellen met je subtrim. Lees de gebruiksaanwijzing nog eens goed. Verder is deze gyro behoorlijk temperatuurgevoelig.

Een vaak gebruikte methode is om de staartaansturing zodanig mechanisch af te stellen dat deze in het midden staat van de as (servoarm is 90 graden) bij midstick.

Wat is te ver uitslaan? Zolang de aansturing niet blokkeert (links of rechts) is er geen probleem. Indien deze blokkeert kun je dit verhelpen door de servohevel korter te maken (ik ga ervan uit dat je de weg niet met de Telebee kunt beperken)

Bij veel headinghold servo's bepaalt de ATV van de servo de pirouette rate (draaisnelheid). Ik weet niet of dit bij de Telebee ook zo is, maar let op dat je niet zomaar je ATV gaat wijzigen. Je zou niet de eerste piloot zijn, die door het terugdraaien van de ATV zijn helicopter onbestuurbaar heeft gemaakt met alle gevolgen van dien....

Gr. Paul

Back