Telemetrie, wat heb je eraan?

Telemetrie is denk ik moeilijk uit te lezen als je ook tegelijk een auto moet besturen....

@ giganielsie, nee ik heb er nog niet mee gereden. Het wachten is nog op de MMM combo. Hij voelt wel iets zwaarder aan dan de traxxas zender, maar ook degelijker. Ik heb al wel ontdekt dat ik wel zaken als stuuruitslag etc. kan beperken. Kan de zender dus anders instellen als mijn zoontje of buurman even met mijn auto willen rijden.

Of het is aan te raden voor een parkeerplaats rijder, ligt eraan of je veel interferentie hebt. Ervaringen van mij vrienden met het overschakelen op brushless leerde dat het noodzakelijk was om af te stappen van de 27 mhz.

Levensduur; tja je moet hem niet als onderdeel van je hindernis gebuiken zal maar zeggen. De mijne is nu een dag oud, en hij doet het nog;);

Laatst bewerkt:
Telemetrie is denk ik moeilijk uit te lezen als je ook tegelijk een auto moet besturen....

klopt maar de mijne geeft waarschuwingen door trillen en gelijd als het voltage te laag is of dergelijke. kun je instellen.
tevens kan ik alle gegevens nadien terug vinden.

Sorry kon het niet laten. Maar trillen en geluid zijn natuurlijk wel nuttige functies. Ik bedoel waar kijk je liever na : je wagen die mooie salto's maakt (bedoeld of onbedoeld) of een schermpje.

Nog 1 vraagje:

Bij die zender die brick heeft gekocht zit geen cristal bij (zo'n dingetje wat je in je zender doet en in je ontvager). Heb je die dan niet nodig?

Sorry kon het niet laten. Maar trillen en geluid zijn natuurlijk wel nuttige functies. Ik bedoel waar kijk je liever na : je wagen die mooie salto's maakt (bedoeld of onbedoeld) of een schermpje.

hahahaha ik zie liever mijn auto geen salto's maken.
nee die functies zijn om te waarschuwen. handig als je lipo rijd zonder lipo cutof op je regelaar en meer van dat soor dingen.

voor straat rijders lijkt mij het nutteloos.
maarja leuk hebbe dingetje.

Nog 1 vraagje:

Bij die zender die brick heeft gekocht zit geen cristal bij (zo'n dingetje wat je in je zender doet en in je ontvager). Heb je die dan niet nodig?

spectrum werkt zonder een cristal.
die zoekt zelf naar een vrije frequentie.

Hangt er van af.....
Als jouw Tamiya RTR een ontvanger en regelaar in 1 kent zit je ook nog aan een regelaar vast.

Ik heb een Ezrun motortje en een regelaar dus dat lijkt me dan niet:) Maar ik keek ff goed naar die ontvanger en ik zie eigenlijk maar 1 gaatje waar een stekkertje in kan. In de ontvanger die ik nu heb zitten 2 stekkertjes in. Zit er nou in die nieuwe ontvanger ook 2 openingetjes?

spectrum werkt zonder een cristal.
die zoekt zelf naar een vrije frequentie.
Dat is één van de grote voordelen van 2,4Ghz. Wanneer je met meerdere mensen rijd kun je gewoon gaan rijden zonder iedereen na te vragen op welke frequentie hun rijden.

Tevens bedoelde mikky32 spectrum en niet spektrum. Spectrum is een synoniem voor de 2,4Ghz technologie (tenminste dat denk ik) en Spektrum is een merk dat zenders maakt, beetje verwarrend mja :)

Laatst bewerkt:
Maar heeft er misschien iemand een foto van de ontvanger? Dan kan ik kijken hoeveel gaatjes erin zitten voor mijn stekkertjes.

Back