Telemetry op spectrum dx6i

Ik gebruik momenteel de dx6i
Op de mcpx en de trex 250.
Nu staat er hier ook n trex 600 op 12s.
Graag zou ik op de zender het voltage van de 2 x 6 s aflezen.
Wat is dan de beste oplossing.
Losse module kopen met n extra schermpje op de zender antenne.
Of n dx8 aanschaffen.

Ik weet niet wat die losse modules kosten maar het lijkt me nogal omslachtig. Een DX 8 is altijd goede investering voor toekomstige modellen ook :cool:

Als je een iPhone/iPod touch/iPad hebt kun je de spektrum Sti module gebruiken samen met een telemetry module in je heli. Deze werkt dan onafhankelijk van je zender. Maar die is wel nogal prijzig (vooral samen met de sensoren) dus waarschijnlijk is het dan het goedkoopste om een telemetry systeem van een ander merk te nemen, zoals Quanum.

Een spektrum TSI module werkt alleen met een spektrum zender die telemetrie heeft.
Wil je alleen maar de spanning weten van de cellen dan is een quanum een goede en goedkopere keuze. Wil je later nog andere telemetrie functies gebruiken dan is een overweging om een DX8 aan te schaffen een mogelijkheid.

Een spektrum TSI module werkt alleen met een spektrum zender die telemetrie heeft.
Op rc-addict.nl staat anders dat de Sti ook werkt met zenders zonder telemetrie:
"En het mooiste van alles is dat u niet over een zender met telemetrie hoeft te beschikken! U hoeft alleen maar de telemetrie-interface te “binden” met de spektrum telemetriemodule (bv. TM1000) die in uw toestel zit."
Spektrum Telemetrie Interface Sti (SPMTR1000) - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

Ik heb voor mijn piper cub ook een quanum aangeschaft.
Met dit ding er bij kan je best veel zien.
Quanum 2.4Ghz Telemetry System Temp/Amp add-on

GroteFoto-WMXVD4LL.jpg

Als de accu vol is loopt het percentage wat er nog in de accu zit terug.
Je kan dan zien hoeveel je nog heb.
Bij mij geeft hij bij 20% een alarm.
Het nadeel is dat je bij ieder vliegtuig de capaciteit van de accu instellingen moet wijzigen.

Yep, je hebt gelijk..... ik was even in de war met de telemetrie units die kunnen communiceren met de diverse zenders icm de STI. Daarin staat de DX6 nl niet vermeld als mogelijke keuze. In dit draadje van rcgroups is er meer info over.
Spektrum STi Module with DX6i - RC Groups
Ik heb de STI ook maar het valt me wel wat tegen..... hij raakt regelmatig de verbinding kwijt en de verversing van de gegevens is niet altijd correct. De software is zeker nog niet goed door ontwikkeld.

Ik denk dat een lipo alarm op je heli net zo goed werkt en veeeeeel goedkoper is.

Persoonlijk vind ik telemetrie voor de batterijspanning een beetje onzinnig, je moet toch eerst je heli neerzetten voordat je de spanning af kunt lezen. Dus waarom niet gewoon blijven vliegen tot je lipo alarm gaat gillen.

Bij mijn 450 gebruik ik gewoon de timer, na 7:30 min. Heeft mijn lipo nog 25% over, mijn inziens een veilige marge.

De STi module heb je geen zender met telemetrie voor nodig maar natuurlijk wel de telemetrie module in je toestel.

Back