telmaster mini

Wij zijn op zoek (ik met Barthezzo) naar de tekening van de telemaster mini of een vliegtuigje dat daar heel erg op lijkt.
We zijn van plan er allebij eentje te maken.

heeft iemand deze tekening in pdf dan horen wij het graag.

Matthijs en Bart

(wanneer we aan de bouw beginnen zullen we het op het forum plaatsen)

Een Mini Telemaster nog wel!
Zijn jullie Amerikanen of zo, dat jullie zo'n lelijk vliegtuig willen bouwen? :wink:

Maar zonder gekheid, plaats misschien het beste eens de afmetingen en gewicht van het vliegtuig en voor welke motor en accu het is voorzien, dan krijg je vast meer antwoorden.

hahaha dit kistje is helemaal niet lelijk! :P
ieder zijn smaak :wink:

hla101sm.jpg

de afmetingen zal mathijs binnekort wel even posten.

Nee, Commander Clumsy ons plan is om dit vliegtuig flink te overpoweren en dan er mee gaan airracen en voor kleine sleepjes of zwevertjes trekken.

Een Telemaster zwaar overpoweren heeft totaal geen zin. Het toestel wordt er niet sneller door, maar gaat aalleen maar meer ongecontroleerd door klimmen. hoe meer vermogen je erop duwt des te meer motordomp moet je inbouwen om normaal rechtdoor te kunnen blijven vliegen.

Wel meer kracht voor het slepen kan leuk zijn.

oke jammer :( ik hoopte er op dat hij ook zo een leuk snelheidje kon krijgen.

Heeft niemand een tekening of een verglijkbare tekening?

naja het maakt niet uit dat hij niet overpowert kan worden, ik vind het gewoon een heel leuk kistje!
helemaal om samen met Mathijs op de hei te gaan crossen enzo :D

Ik heb hier in mijn archief een tekening van een Telemaster met een spanwijdte van 927 milimeter. Heb je daar wat aan? Ik kan hem zo e-mailen.

Jakkie takkie zei:
Ik heb hier in mijn archief een tekening van een Telemaster met een spanwijdte van 927 milimeter. Heb je daar wat aan? Ik kan hem zo e-mailen.

ja heel erg graag dit is waarschijnelijk ook precies de tekening die we zoeken ik stuur een pb!

Matthijs

Hallo

Helaas kan ik de tekening niet openen dus ik ben nog steeds op zoek naar een tekening.
Het hoeft niet per sé een telemaster te zijn het mag ook een vergelijkbaar model zijn alleen moet hij wel houtbouw zijn en een span van ongeveer 1m.

iemand een tekening?

Matthijs

Het is me gelukt met dat programma het bestand te openen :lol: .

Alleen hoe kan ik het nu uitprinten en op welke maat? (jakkie takkie enig idee?)

Matthijs

mattiejplane zei:
Het is me gelukt met dat programma het bestand te openen :lol: .

Alleen hoe kan ik het nu uitprinten en op welke maat? (jakkie takkie enig idee?)

Matthijs

FF een A0 plottertje bij mij kopen ..... dan kan je een 1:1 printje maken ....

Maar gelukkig hebben de "betere" copyshops de mogelijkheid of rechtstreeks AutoCad bestanden te printen of via "PLT" bestanden te verwerken .... met TrueView zou je een "PLT" bestand moeten kunnen maken maken (door een HP Plotter-driver te installeren en dan naar een bestand printen)

Als ik de tekening dus gewoon op een floppie of cdrom zet (als dat kan) en breng hem naar de copyshop kunnen ze hem dan voor mij op de gewenste grootte A0 printen?

Back