temperatuur digitale servo's ????

Hallo iedereen,

De SAVOX servo op de heckrotor van mijn Vario benzinetrainer wordt zo heet dat ik hem zeker niet langer dan 3 seconden kan vasthouden.
Als gyro gebruik ik de HC3-SX.

Is dit een normaal verschijnsel of moet ik me zorgen gaan maken ? (heli heeft nog niet gevlogen, ben nog bezig met de afstellingen)

Groetjes,
Ronny

Kun je de frame rate van de staartservo anders instellen? Als deze te hoog staat kan de servo warm worden. Of heb je misschien de verkeerde centerpuls ingesteld?

Maar hoe snel wordt ie warm? Sommige servos net als de BLS251 worden na 10minuten vliegen wel enigszins warm 40~60graden celsius ofzo.

Als je hem zo kort vast kunt houden, zonder belasting gaat het niet goed...
Houd in dat je waarschijnlijk meer dan 80 graden hebt..

Check het voltage wat er naar de servo gaat eens, en check inderdaad de framerate (1520 of 760 dacht ik)
1520 kan altijd, 760 kan problemen geven

centerpuls is 1570 of 760 microseconden.
Frame rate is in Hz. voor goede staartservo zoals de BLS251 mag deze zelfs op de 560Hz.
Voor de DS650 geldt bijvoorbeeld 1520us en 333Hz

Ik kan bij de instellingen van mijn HC3-SX geen framerate instellen !!! Ik moet enkel aanvinken of ie digitaal of analoog is. Hier kan ik dus weinig aan veranderen.
Ik ga vanavond de temperatuur eens juist opmeten en zal ook eens opmeten hoe vlug ie zo warm wordt.

Ik heb gisteren de temperatuur van de servo opgemeten. Na ca. 15 min. kon ik een temperatuur van ca. 45°C opmeten !!!. Is niet zo warm als ik dacht en misschien toch niet echt abnormaal :p.
Wat me wel opviel is dat de servo, ook bij een heel kleine stuurinput zachtjes blijft doorlopen tot tegen de einduitslag, zowel naar links als naar rechts. Ik denk dat dit met de HC3 te maken heeft maar weet eigenlijk niet of dit de bedoeling is ????? Is er iemand die met de HC3 van Helicommand ervaring heeft ?

Ik heb mijn vraag betreffende de bewegende heckrotor ook naar "Helicommand" gestuurd en kreeg het volgende antwoord :

(Het eerste antwoord heeft betrekking op de heckrotorservo, betreffende het tweede antwoord had ik hen ook de vraag gesteld hoe ik, via een schakelaar in "safetymode" kon gaan)

Sehr geehrter Herr Hoedemakers,

dies ist bei stillstehendem Heckrotor völlig normal, da das Kreiselsystem keine Referenz bekommt. Beim Betrieb ist dann alles o.k.

Die Notfunktion "Acro mit Pitch" muß in der Karte "Horizont" programmiert werden. Jedoch ist diese bis auf weiteres durch robbe untersagt, da es hierbei einen Fehler in der Software gibt. Anbei dazu die Stellungnahme von Robbe. Dieser Fehler wird derzeit behoben und in Naher Zukunft beseitigt werden.

Beide antwoorden werden me binnen het half uur na verzending toegestuurd. :p:p. Das pas service !!

Back