Ter Introductie

Hallo allen,

Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Raymond en 25 jaar oud.
Vroeger als klein menneke bouwden mijn pa en ik vaak modelletjes en dan met name georiënteerd op; oorlogsvoering en dan met name die van dik 70 jaar geleden.

Sinds kort heeft het modelbouw virus mij weer aangestoken en wil ik er graag meer mee doen.

De werkkamer heeft plaats moeten opofferen voor een hobby hoek waar ik mijn tijd heerlijk relaxed kan doorbrengen. Met name een 'hoek' ,meer vond de vrouw niet goed. Maar dat een andere keer...:p

Ik ga van start met de bouw van een 'Sherman M4' van mijn oude vriend mr. Tamiya.
Ik wil dit forum gaan gebruiken om bouwtips op te doen en ook vragen te stellen aan mede professionele bouwers.

Genoeg gepraat, ik ga van start.

Wat is de beste manier alvorens je gaat beginnen met bouwen de voorbereiding (wassen/schoonmaken? primer? ontvetten?)

Bedankt voor het lezen en de reacties, hier alvast een paar foto's!

Groet, Raymond

PS: had stiekem al een kleine Rus gebouwed, graag comments!:D

full
full
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Raymond en welkom!

Bij good-oldfashion plastic model bouw, maak ik de sprues van te voren altijd vetvrij door ze in een bak met lauwwarm water te leggen met een klein beetje afwasmiddel. Daarna spoel ik ze af met schoon water en droog ik ze op een theedoek of als ik meteen verder wil met een haardroger op de laagste stand.

Eenmaal aan het verven toe gebruik ik altijd een primer in de vorm van een spuitbus (Tamiya) alvorens ik verder ga met het echte verven met penseel of airbrush.

Ga je die foto's trouwens nog plaatsen?

Succes met onze mooie hobby!

Groet, Thierry

Ik dacht dat de fotos wel te zien waren, maar ik kwam erachter dat mijn album op modelbouwforum 'prive' stond. Als het goed is is het nu wel zichtbaar. Bedankt voor je antwoord. Waarom stelde ik deze vraag, omdat ik soms last had van niet 'pakkende' verf bij kits.

Hi ,Raymond,

Welkom op dit forum ,die Sherman gaat wel lukken want die rus ziet er ook al goed uit .

Wat betreft je "hoek" is toch groot genoeg ,anders als je "meissie" even niet oplet iets uitbreiden soort landje pik,er zullen plakkers/bouwers zijn die meer ruimte hebben en er zullen er ook zijn die .....je begrijpt me wel:D puntje bij paaltje is een m2 genoeg om heerlijk bezig te zijn, en dat zijn we.

gr Ed

Back