terug op modelbouwforum auto uit het stof!

hallo allemaal :D
ik ben beerend,
en ik ben al een hele tijd niet actief geweest op het forum omdat mijn autotje ook stil stond
nu begon de hobby toch weer te kriebelen en heb ik me kistje met spulletjes en autotje (kyosho fw06) weer tevoorschijn getoverd.
wat ik daar in aantrof was een autotje die helemaal verstoft was en vol zat met bagger van het rijden
dus ik ben begonnen met het compleet demonteren van de auto en alle onderdelen laten weken in een emmer water met zeep sop.
na een dagje onderdeeltjes poetsen en sleutel werk zit de auto weer helemaal in elkaar,
tot mijn verbazing starten de auto in 1 keer!
en liep goed!
tot dat ik het gas vol open gooi dan valt ie uit ..
na een hoop gestel aan de schroefjes loopt ie nu perfect!
alleen 1probleem hij komt niet in ze 2e versnelling
nou las ik ergens iets over een schroef op een asje en die moet je losser en vast draaien ?? maar ik kan er niet zo wijs uit worden dus als iemand weet hoe het moet?? dan hoor ik het graag ;)
hier nog foto's van mijn autotje!:worship:
img0140rnj.th.jpg

ik krijg de foto's op 1 of anderen manier niet groter :(

Laatst bewerkt:
Beerend,

Op je 2 speed zit inderdaad een meenemer met een schroefje
Schroefje indraaien betekend later schakelen,schroefje uitdraaien eerder schakelen.
Ik heb me laten vertellen dat je bij 80% gas beste kunt laten schakelen.

Op www.kyosho.com kun je de manual downloaden, daar kun je zien waar het schroefje zich bevind.

Hou wel in de gaten dat je 2 schroefjes moet aan draaien. de schoen bestaat uit 2 halve delen en zit vast met 2 schroefjes.
Het makkelijkste is om de 2 bak er uit te halen en dan kijken of de veertjes nog wel goed zijn. Het kan zijn dat die na een tijdje stilstand niet goed werken.

M.v.g. Mark

okee bedankt voor de reacties
ik ga vandaag weer even sleutelen alleen 1probleem me motor kan er niet af omdat die met locktite en speciale imbus schroeven vast zit ivm los trillen van de motor
maar opzich niet zo een probleem!
en ik ga de manual even downloade

uuhm de schroef op de krukas gaat niet los want het vliegwiel draait mee
gokje de zuiger klem zetten??-.-''

Waarom zou je je motor moeten demonteren?
Bij mijn FW06 kan ik de 2 speed zo demonteren zoder de motor eraf te halen.
Ik denk eigenlijk dat je aan het proberen bent je koppeling te demonteren?
Als de auto gaat rijden zou ik even van de koppeling afblijven.

Groet,

Ton

uuhm graag wat duidelijker dan over welke 2schroefjes gaat het??
ik heb hier de manual voor me neus maar word er niet wijzer van.

Beerend,
Als het goed is dan heb je alle mauals gedownload
Ik heb even in mijn boekwerk gekeken en daar heb ik het volgende :
In de maintenance manual,pagina 5 montageplaatje 3.
Daar zie je de koppeling van de 2e versnelling.
Als je de schroefjes met nummer 21 indraait zal de auto later schakelen,dit betekend dat als je deze schroefjes uitdraait de auto eerder zal schakelen.
Fabrieksinstelling van deze koppeling: beide schroefjes helemaal indraaien tot ie niet verder kan ( niet muurvastzetten natuurlijk) dan drie volledige slagen terug draaien.

Ik hoor het wel.

Groet,

Ton

eey tovos ik denk dat ik hem nu snap!

ik heb even een fototje gemaakt!
25kqujr.png

alleen jammer dat mijn setje inbus sleuteltjes op me werk licht dus dat word morgen verder
:(

Volgens mij ga je er zo wel uitkomen.
Ik heb het zelf nog niet los gehad maar volgens de manual zit de koppeling achter de 2 speed tandwielen, ik zie meenemer niet liggen op jou fotootje
Als je het uit elkaar gehaald hebt zoals het op je fotootje staat heb ik het idee dat je bak niet helemaal correct in elkaar zit of heeft gezeten?
Als het tandwiel met het one way lagen zo van de as af komt zoals het op de foto staat, zit het volgens mijn manual niet coorect in elkaar als ik het zo bekijk.
De meenemer (koppeling van de 2e versnelling) bestaat uit twee helften zoals je in de manual kunt zien.
Deze twee delen zitten aan elkaar dmv twee stelschroeven zoals Mark al eerder schreef, door deze in of uit te draaien kun je het schakelmoment beinvloeden,echter denk ik dat het belangrijk is om ook je motor erg goed af te stellen zodat je het juiste schakelmoment kunt bepalen.
De koppling moet mijn inziens aan de achterzijde van de twee tandwielen zitten, eigenlijk tegenover de remschijf ( zie maintenance manual page 6 afbeelding 4)

Overigens kan het schakelmoment per "run"verschillen,tenminste als je op een circuit rijd.
Ik heb daar echter geen ervaring mee, ik rij alleen op parkings tot nog toe.

Ik hoor het wel,

Groeten,

Ton

Laatst bewerkt:
oke de auto schakelt weer nog steeds druk met afstellen enzo
maar het valt me op dat het geluid van de motor niet meer verandert als hij geschakelt heeft,
voordat ik hem wegzetten (tijd geleden!)
hoorde je het wanneer hij schakelde maar nu viel je alleen die schok in de auto
morge ga ik voor het eerst weer eens rijden kwou eigelijk vanavond gaan maar kwas zo stom geweest me zender aan te laten en die is nu leeg :(

@tovos ik ben ook een parking rijder :)

@roelof bedankt dat je mee denkt maar ik ben eruit! ;)

weet iemand nog een site waar ik 2achterassen kan bestellen???
ik bestelde eerst altijd bij Rc-central maar die verkopen sinds kort geen kyosho parts meer....
toen begon ik naar de shop in lelystad te gaan maar na 2maanden wachten op assen en meerderen keren binnengelopen nog steeds geen assen ...

Die shop in Lelystad is van eigenaar gewisseld inmiddels, dus misschien dat jet het nog eens kunt proberen.
Anders kun je 2 brothers in Bussum proberen of, waar ik de laatste tijd heen ga, Romulco in Hollandscheveld. Die hebben een webshop en kun je dus online bestellen.

M.v.g. Mark

Die shop in Lelystad is van eigenaar gewisseld inmiddels, dus misschien dat jet het nog eens kunt proberen.
Anders kun je 2 brothers in Bussum proberen of, waar ik de laatste tijd heen ga, Romulco in Hollandscheveld. Die hebben een webshop en kun je dus online bestellen.

M.v.g. Mark

En als je een artikelnummer hebt, en het staat niet in de webshop moet je ff mailen met Arjan dan komt het ook wel goed.;)

Groet'n Marcel

het staat inderdaad niet in de webshop en omdat ik het onderdeel nergens kan vinden heb ik dus ook geen artikel nummer

Hey Beerend.

Als je je onderdelen hebt moeten we maar is gaan racen op het circuit in lelystad
Dan kan ik je ook wel ff helpen met afstellen.

Greets
Kevin

haa die kevin jij ook hier!??

stuur me even je nieuwe email adres dan praten we bij;)

Laatst bewerkt:
Back