TEST gevraagd van: Robbe F14 met meerdere uitbreidingen

Nu de "vakantie" er eindelijk is, de draad weer opgepakt.
Na wat terugbladeren en opnieuw proberen zijn de fouten nog steeds reproduceerbaar.

Binnenkort een mobiele test gaan samenstellen (met een 30kg zware boot op stap om wat te proberen is niet echt ideaal) en dan maar eens langs de electronica-meester.

Vandaag de zender bekeken en wat veranderd dat de multi out aansluiting wat meer vermogen naar de coders stuurt.
Tevens een stekertje op de print geplaatst om te voorkomen dat de vijfde module aan het eind van de kabel geen "lucht" meer krijgt.
Er zijn nu dus 2 multi out aansluitingen, de eerste voor 3 en de andere voor 2 uitbreiding modules.
Verder was een dringend advies om mijn draden wirwar te ordenen en een mindraad als bindsnoer van een kabelboom te gebruiken.

Na thuiskomst meteen huiswerk gedaan.

full

full

Binddraad op de print aan de min gezet.

Kanaal 2 en kanaal 5 zitten op multi out die er is bij gesoldeerd (witte steker net boven de zwarte met die 3 er op),
kanaal 6,7 en 8 op de originele multi out.

Als ik nu beweeg met draaiknop 8.7 dan valt die stil bij de volgende standen van andere kanalen:
-7.8 en 7.1 en 2.8
-7.8 en 7.1 en 2.1
-2.1 en 2.8
-5.8 en 2.1

Als ik 8.7 vervang door schakelaar 8.4 geeft dit hetzelfde beeld.

Er zit toch duidelijk iets niet lekker met de combinatie van 1 en 8.
Zal kijken of die de midden aan de plus of aan de min leggen, mogelijk geeft dat nog stof tot nadenken.

Lekker bezig geweest maar nog geen oplossing in beeld.

Het wordt tijd om de test anders te gaan aan pakken.
Eerst maar kanaal 8 aansluiten en de rest los houden, dan langzaamaan uitbreiden.
Is een heel irritante storing.
Wellicht morgen meer nieuws.

Laatst bewerkt door een moderator:
mindraad welke je gebruikt als kabelbinder altijd maar aan 1 kant vastmaken om aardlussen te voorkomen.

Mijn cnc machine heeft shielded kabels en er is maar 1 kant aangesloten.
Sluit ik beide kanten aan heb ik zo een kans dat er aardlus optreed en dit kan verdomd vervelende storingen geven.

Zojuist nog een keer de accu aangesloten en getest.
Zelfde fouten als gisteren.
Daarna ext-2 (kanaal7) en ext-3 (kanaal6) op de zendprint los gemaakt en enkel met ext-1 (kanaal8 ) getest: GEEN probleem.
Vervolgens ext-2 erbij geprikt (iedere verandering eerst de ontvanger zonder spanning en daarna de zender zonder spanning, veranderen dan zender onder de prik en de ontv onder de prik).
Getest: ook in orde.
Idem na bij schakelen van ext-1.
Zend accu was nog maar 8,7V.
Accu ververst naar één met 10,4 V ook in orde.(komt dus niet door een te lage spanning dat het ineens weer wel ok is).

Gaat wel erg vervelend worden zo.
Denk dat ik zo maar eens alle printen (beginnen met zendprint) licht ga verbuigen, mogelijk dat dit probleem komt door een slechte verbinding.

:confused: :snipersmile:

(ik heb al eerder deze TOV gehad).
Voor de niet monteurs: TOV is "tijdens onderzoek verdwenen".

Hele opstelling na het uitschakelen niet verschoven.
Net alles ingeschakeld en weer de fouten bij de volgende combinaties:
2.8 en 2.1
5.8 en 6.1
7.8 en 7.1
8.1 en 8.8
8.1 en 2.1

Toch geen slecht contact dan?
Maar een scheef bitje door niet synchroon opstarten? :confused: :confused:

Ik denk dat ik het hele spul bij de TD breng met een vriendelijk verzoek van " los het maar op" .
Met logisch denken kan ik veel, maar dit schiet niet op zo.

Back