Dat is interessant! Volgende week ga ik hier even gelijk mee aan de gang. Want in de lucht met gas dicht lijkt dit heel erg op jouw verhaal dat die door blijft lopen en snelheid niet verminderd.
Het gekke is, het was absolúút niet HOORBAAR dat dat toerental hoger was. Klonk precies hetzelfde, maar de telemetrie liegt niet.
Gaan we doen. Heb net even gekeken en die staat 2 hele slagen open. Vergeleken bij het kleine stukje wat de hsn open is, is dat wel veel.
het is vaak draaiend vrij lastig, maar draai maar gerust toe tot de motor begint af te slaan, en dan de curve ophogen.
Als het goed is, hou je met een correct, zo schraal mogelijk afgesteld mengsel een echt HEEL erg kleine luchtspleet over, echt maar iets van 0,5 mm of zo. Want als je de motor schraler zet, loopt het toerental op en moet dus het gas verder dicht.
Dat maakt het schraler stellen van de LS naald ietwat lastig, want die LS naald (die voor methanol berekend is) gaat dan nóg schraler staan. Dus dat is vaak wat heen en weer zoeken.
Het KAN mogelijk zijn, dat dan de HS naald weer een paar klikjes open moet. Dat is soms wat onvoorspelbaar.
Ik heb dat inderdaad volgens jouw handleiding gedaan en de gasrespons afgesteld met de delay op de throttle servo.
Helemaal prima!
Je had helemaal gelijk wat betreft motor. Is inderdaad zat vermogen. Ik kreeg ook verschillende opmerkingen dat die helemaal niet zoveel lawaai maakt voor een 2 takt en niet jankt.
Klopt. T.o.v. Methanol is het vermogen zo'n 20% lager, en dat betekent een 20% minder krachtig plofje in de uitlaat aan het einde van iedere verbrandingsslag. En hoewel lastig de vinger er op te leggen, het "karakter" van het geluid verandert ook wat.
Vanwege het veel beter gecontroleerde begin van de verbranding kan de motor ook veel beter tegen een "onderdrukt toerental" (zeg maar: "te zware prop") en minder toeren is minder lawaai. Het houdt je motor ook wat koeler, want minder toeren is ook minder vaak een verbranding. Maar met die SC is temperatuur niet echt je probleem, want die motoren hebben een tamelijk goede loopset, écht chroom, goede passing.
Hardstikke leuk te lezen dat het je goed bevalt.