Ondertussen kon ik mijn ongeduld niet bedwingen, ik had eigenlijk willen wachten tot de uitlaatbocht binnen was, maar dat duurde me te lang, dus heb ik de motorkap op de Saphir gezet.
Testrun achter huis liet vrij sterk toegenomen motortemperaturen zien, dus ik had er eigenlijk een beetje een hard hoofd in.
Maar toch vanmiddag gaan vliegen, en tot mijn stomme verbazing waren de temperaturen in de lucht gewoon absoluut normaal, en hééél mischien 5 graden hoger dan zonder motorkap.
Wat me ook verbaasde, was hoeveel invloed die motorkap op het vlieggedrag had, maar dat is een heel ander verhaal.
Al met al, lijkt het er zeer sterk op, dat deze ombouwsels ook gewoon absoluut bruikbaar voor wat meer dan gewoon rustig rondpruttelen: ik ben er van overtuigd dat de Saphir, zoals hij nu is, en afgesteld/uitgebalanceerd/gevlogen door een betere piloot dan ikke, gewoon op wedstrijdniveau ingezet kan worden.