Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een 2 motorig toestel te maken:
reparatie-restauratie-twee-motorig-ding
En heb de volgende vraag:
De accu die ik hiervoor wil gebruiken ligt voorlopig in Belgie, en omdat het bij ons nu winterstop is zal ik er pas volgend jaar mee vliegen. Nu wil ik uiteraard wel alles testen , of o.a. de motoren de juiste kant opdraaien of er nog iets aan de ESC's geprogrameerd moet worden etc.
Nu heb ik thuis 3x 1S lipo's liggen, verschillende merken , verschillen MAh, verschillende C (2x 15C , 1x20C). Kan ik op de een of andere manier deze 3 cellen op elkaar aansluiten om het geheel te testen en kort proefdraaien? (uiteraard niet ermee vliegen). Zo ja, hoe ga ik in zn werking? ( in serie zetten? )
Dit zijn de 2 motoren:
TR35-36-1300 TR 35-36B 1300kv Brushless Outrunner (Eq:281 2 Reserved
TR_S40A TURNIGY Sentry 40amp Speed Controller 2 Reserved
Deze accu komt er later in:
Z26503S-40 ZIPPY Flightmax 2650mAh 3S1P 40C 1 Reserved
Ook meteen de vraag hoe de ESC's op de ontvanger aan te sluiten, ik heb ergens gelezen van 1 ESC de rode (+) draad naar de ontvanger doorknippen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
groeten,
Cor
Ik ben bezig met een 2 motorig toestel te maken:
reparatie-restauratie-twee-motorig-ding
En heb de volgende vraag:
De accu die ik hiervoor wil gebruiken ligt voorlopig in Belgie, en omdat het bij ons nu winterstop is zal ik er pas volgend jaar mee vliegen. Nu wil ik uiteraard wel alles testen , of o.a. de motoren de juiste kant opdraaien of er nog iets aan de ESC's geprogrameerd moet worden etc.
Nu heb ik thuis 3x 1S lipo's liggen, verschillende merken , verschillen MAh, verschillende C (2x 15C , 1x20C). Kan ik op de een of andere manier deze 3 cellen op elkaar aansluiten om het geheel te testen en kort proefdraaien? (uiteraard niet ermee vliegen). Zo ja, hoe ga ik in zn werking? ( in serie zetten? )
Dit zijn de 2 motoren:
TR35-36-1300 TR 35-36B 1300kv Brushless Outrunner (Eq:281 2 Reserved
TR_S40A TURNIGY Sentry 40amp Speed Controller 2 Reserved
Deze accu komt er later in:
Z26503S-40 ZIPPY Flightmax 2650mAh 3S1P 40C 1 Reserved
Ook meteen de vraag hoe de ESC's op de ontvanger aan te sluiten, ik heb ergens gelezen van 1 ESC de rode (+) draad naar de ontvanger doorknippen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
groeten,
Cor
Laatst bewerkt door een moderator: