TF giant F4U CORSAIR

Bouwverslag TF giant F4U CORSAIR

Nu ik bijna klaar ben met het bouwen van de xtra kan ik rustig aan beginnen met de voorbereiding van mijn volgende kist,de TF giant F4U CORSAIR.
Mijn oog is dus gevallen op de CORSAIR nadat ik geinspireerd ben door het bouwverslag van de giant MUSTANG.
Ik wil in het najaar gaan beginnen met bouwen zodat ik dus voldoende tijd zal hebben om alles voor te bereiden omdat ik nogal wat onderdelen nodig zal hebben en nog niet weet welke ik precies zal gaan gebruiken zoals de motor en retracts edd en of ik de kist zal gaan glassen,waarschijnlijk wel omdat ik het een echte schaal kist wil bouwen.

Laatst bewerkt:
De TF kisten komen als bloemen uit de grond lijkt het wel momenteel.
Zeer goed en ik ga dit projekt dan ook zeker volgen :-)

Alvast succes met de bouw.

Wie kan er mij vertellen wat de breedte van de vleugel is want de lengte die weet ik wel maar de breedte kan ik nergens ontdekken want dit is wel belangrijk voor mij ivm het transport met de auto.

En wie weet er meer te vertellen over de thor 45cc benzine motor van de hobby-inn.
Heeft er iemand ervaring met deze motor?

Met een schaaltekening zou het wel moeten lukken denk ik. ;)

Ga het verslag zeker volgen!

Succes!

Zo vandaag even houten platen gehaald om een mooie werktafel te maken voor de CORSAIR de bank zal ong 3m lang worden en ca 0,8 meter breedt.
Zalwel genoeg zijn om te kunnen bouwen.

Zijn er nog tips mbt tot een motor voor deze kist?
De bouwtafel is inmiddels al klaar 2.20mx0.95m moet groot genoeg zijn om te bouwen en hij staat natuurlijk al waterpas.

Laatst bewerkt:
Zijn er toevallig mensen die een schaalmodel van top-flite hebben gebouwd en ipv de vleugel in een deel zoals is aangegeven,deze zo hebben gemaakt dat deze bestaat uit twee delen.
Het zou in mij geval iets makkelijker zijn ivm het vervoer in de auto.
En ik zou dus graag willen of dit mogelijk is.

GEEN REACTIES OVER DE VRAAG WELKE MOTOR???? zoals de thor van hobby-inn??

Over deze motor zijn de meningen ver verdeeld om het maar zo te zeggen. :rolleyes:

Ikzelf heb er geen ervaring mee, alleen maar met Zenoah, en die ervaring is heel goed. Dus waarom geen Zenoah er in?

Ook hier geen ervaringen met de Thor, maar ze zeggen niet voor niets dat alle waar naar het geld is ;-)

Zenoah, MVVS, 3W etc. zijn wat duurder maar wel altijd goed.

De TF kisten komen als bloemen uit de grond lijkt het wel momenteel.
Zeer goed en ik ga dit projekt dan ook zeker volgen :-)

Alvast succes met de bouw.

ja een rare ervaring met alle mooie ARF kisten tegenwoordig, en ook omdat de TF kisten erg veel echt bouwwerk hebben imho.

Behalve de TF giant ARF kisten, die er niet om liegen....
Met de huidige dollarkoers is dat niet zelf te doen, tenzij je heel erg veel tijd over hebt om gewoon....nou ja, te bouwen, te bouwen, en dan later nog eens ooit een keer te vliegen.
De grote P-51 staat voor 375 euro kant en klaar op tafel, wat wil je nog meer?
Of men neme de ARC, eigen afwerking erop en voila, succes verzekerd.

Behalve de TF giant ARF kisten, die er niet om liegen....
Met de huidige dollarkoers is dat niet zelf te doen, tenzij je heel erg veel tijd over hebt om gewoon....nou ja, te bouwen, te bouwen, en dan later nog eens ooit een keer te vliegen.
De grote P-51 staat voor 375 euro kant en klaar op tafel, wat wil je nog meer?
Of men neme de ARC, eigen afwerking erop en voila, succes verzekerd.

En dan op het veld complimenten in ontvangst nemen voor iets dat gewoon "gekocht" is
Nee sorry hoor, een zelfgebouwde kist vind ik niet te overtreffen.....

Wie kan er mijn vertellen wat de hoogte van het roer is want deze maat krijg ik niet gevonden en het is wel makkelijk als je een giant scale gaat bouwen dat deze ook in de auto gaat passen (Reneault scenic).
De afmeting van de vleugel weet ik al.

Back