TFL Hobby 82cm Pursuit Speed Boat - Review

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Halloa mensen :)

Een paar dagen geleden kreeg ik onderstaande Pursuit van TFL Hobby binnen.. Daarbij moet ik ook metteen vertellen dat ik al een Pursuit had, maar dan van HobbyKing.. M'n 'oude' Pursuit is echter voorzien van 2 buitenboord motoren.. Een heel andere boot dus :)
Bij deze een linkje naar m'n bouwverslag van die Pursuit: Bouwverslag Pursuit 1

En ook een linkje naar de Nieuwe Pursuit: TFL Hobby Pursuit

In dit topic zal video's plaatsen met een overview van de boot.. Daarna een 'hoe schoef je zo'n boot op de juiste manier in elkaar', en uiteraard daarna ook vaar-video's :)

Laten we beginnen met de Show & Tell:

Specs:
Length: 82cm - 32.3"
Width: 24cm - 9.5"
Height: 16cm - 6.3"
Weight: 3.8kg - 143 oz
Motor: 3660 1620KV
ESC: 125A
Servo: not included
Propellor: 42mm

En om af te sluiten, heb ik ook nog een vraag: bij mijn eerste Pursuit heb ik een kap-sluiting gemaakt met magneten.. Op zich werkt dat so-far prima.. Maar ik verwacht dat deze nieuwe Pursuit wat harder zal (gaan) lopen..
Weet alhier misschien iemand een handige kap-sluiting voor de Pursuit romp??

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor kleine boten gebruik ik de tape van Modellbaupirat. Heb tot nu toe nog geen betere tape gevonden. Veel tapes die goed afsluiten plakken te hard ten kosten van de lak van je boot wat toch niet meteen de bedoeling is. Voor de grotere boten (Pursuit is een randgeval), gebruik ik een combinatie van schroefkapsluitingen en tape. Kap zit dan met schroeven vast dus kan nooit los komen, tape voor de waterdichtheid. Stukje aluminium nemen, 3x schroefdraad in tappen, 2 boutjes om het stukje aluminium vast te zetten onder de rand van je romp (zie foto) en dan heb je nog 1 over voor het vastzetten van je kap. Doorvoor boor je dan een gat in je kap waardoor het boutje kan. Nog een siliconenringetje tussen je bouthoofd en kap en alles is waterdicht en je lak raakt niet beschadigd.

Bijlagen

• IMG_0382.jpg
    IMG_0382.jpg
    528,4 KB · Weergaven: 188
Thanks heren :) Voor deze grotere boot zou ik inderdaad de kap graag ook wel mechanisch vast kunnen zetten..
Helaas is de kap in die achterste hoeken bol.. Dus ik kijk nog wel even verder voor andere mogelijkheden..

De kap van 1 van m'n meer scale jachten heb ik trouwens gewoon met een elastiek vast zitten.. Dat werkt verrassend goed (en makkelijk / snel).. En nee.. dat is niet een langzaam jachtje :P ..
Dus naja.. in et kort: ik kijk nog even rond :)

En.. voor mensen die nog geen ervaring hebben met boten als deze, heb ik een videotje gemaakt met hoe je zo'n boot dan gereed maakt voor de eerste test-vaart :)

Mooie video Ik gebruik cellpack tape voor alle bootjes. Inderdaad ook bij 2Brothers te koop. Kost iets meer dan action tape, maar plakt super ook bij koud/guur weer.

Dank u :) Er zit wel een rolletje tape bij de boot, maar ehm tja.. Maar es zien of dat wat waard is :D boot goed ontvetten zal in ieder geval wel helpen denk ik..
Afgezien van de afdichting ben ik nog steeds aan het rondkijken.. Op m'n HK Pursuit zit de kap vast met 4 magneten..

En om af te sluiten, heb ik ook nog een vraag: bij mijn eerste Pursuit heb ik een kap-sluiting gemaakt met magneten.. Op zich werkt dat so-far prima.. Maar ik verwacht dat deze nieuwe Pursuit wat harder zal (gaan) lopen..
Weet alhier misschien iemand een handige kap-sluiting voor de Pursuit romp??

Hey,

Toevallig bezit ik ook zoon Pursuit boot en heb de sluiting gemaakt met kleine imbus boutjes en moertjes die zich in het hout vast trekken.
Uiteraard moet je de boel niet met volle kracht vast trekken omdat de boel anders in stukken scheurt:hammer:

Ook heb ik met 2 componenten een stukje hout (stukje van een verfmeng stokje) bevestigd waar die moer zich in kan vast trekken.

Misschien is dit ook wel een idee!

20160502_162431.jpg

20160502_162449.jpg

20160502_162540.jpg

show_picture.jpg

Dank je wel Dominique! :) De kap van de nieuwe Pursuit is helaas Iets anders (niet plat op die hoeken)..
Toevalligerwijs heb ik 2 Pursuits.. Mijne oudere versie heeft inderdaad ook de kap die de jouwe heeft :)

Hoog tijd om deze Pursuit van Banggood es et water in te gooien zeg ik! :)
Het water is nog niet echt warm te noemen, dus ik hoopte niet te hoeven zwemmen :oops:

Here is what happened:

Hey,

Ziet er goed uit de testrun:koud:

Ik heb trouwens misschien nog een idee voor je kapsluiting.
Het zijn gewone canopy locks, worden volgens mij veel bij vliegtuigen gebruikt (gewoon bij Hobbyking zoeken op canopy lock:D)
Ik heb links en rechts wat draadjes van je gezien (de pursuit met de 2 outboards is echt gaaf) dus ik denk wel dat je een manier van bevestigen vind.

Voorbeeldjes:
20160504_192614.jpg 20160504_192617.jpg 20160504_192622.jpg

Mvg,

Bedankt Weer Dominique! Die heb ik liggen en ook inderdaad al naar zitten kijken.. Dat zou werken inderdaad :)

Ik heb nu vanuit het midden van de kap 2 zware elastieken richting de motor-mount lopen.. Dat zit ook wel Erg vast eigelijk (ik kan de gehele boot aan de kap optillen)..
En dank je! Die 2-outboard Pursuit ben ik nog steeds blij mee.. daar moet ik ook weer es een filmpie van schieten eigelijk :)

mvg
Roeland

Okee.. op 4S vond ik em dus (lang niet) snel genoeg.. Hoe is dat dan op 6S??

Hey DutchRC, was dit op full-throttle? Ik heb het idee dat-ie op het einde ook iets vertraagde. Ik ben erg benieuwd naar tips/ ideeën van de mono-experts alhier aanwezig op het forum. Idd, sterkere LiPo's zullen wel bijdragen aan wat meer punch!

Het voltage van de lipo's zakte vrij snel in.. Het begin van de run was 'O.k.'.. maar de snelheid werd snel (pun intended :P) minder..
Naja.. op zich vaart hij leuk zo, maar de setup is niet genoeg om alles uit de romp te halen..

Volgens mij is veel snelheid te winnen en ampères te besparen als-ie iets minder nat loopt. Wedstrijdboten (ovaal) zijn meestal uitgerust met low C-rating LiPo's, dus dat zou geen belemmering hoeven zijn voor een leuke snelheid op het water.

De 1620Kv motor 'hoort' ook op 6S te draaien, dan schiet het tenminste op.
In de basis draai je dezelfde toeren als met een 2200Kv motor op 4S (rond de 29000 toeren onder last).
De oudere lipo's in mijn Arowana worden ook heet, zo'n 60°C na een run waarbij de LVC ingrijpt en ik gelijk naar de kant kom.
Als ik stop met varen vóór de LVC ingrijpt wordt de temperatuur niet hoger dan zo'n 50°C, da's nog steeds onaangenaam aan je vingers, dus zonder IR meetapparaat heb je geen concrete gegevens.

Voor mijn gevoel ging het niet erg hard, welke prop zat er achter?
Ook lijkt de boot wat te nat te lopen, ook een recept voor bijzonder warme Lipo's.

Groeten, Jan.

Dat loopt inderdaad een 'tikkie' vrijer op het water zonder dat het meteen instabiel wordt. De mono in het laatste filmpje heeft dan wel weer het voordeel van een steviger setup als ik me niet vergis.

Back