TGY AerodriveXp SK Series 50-65 270Kv / 2100W

Hallo,

Is er iemand die ervaringen heeft met deze motor?
Uitgezonderd de reviews op de site van HK vind ik er niet veel van terug.

Bedoeling is om een CA-models extra 300L (1.86m/5kg)om te bouwen.
Er staat nu een OS 160FX op, goeie motor maar alles is vies, vuil en vettig na het vliegen :(

Mijn eerste gedachte: 8S5000mA met een 19x8prop => 60A/7 kg thrust
6S is te krap voor 3D
En ja, voor 25euries wil ik de TGY magneten dan wel eens vastplakken...;)

6Cell 3D is meer voor tot1.6M kisten.

8Cell is zeker mooi voor zon maat.
Ken de motor niet al heb ik er wel een paar van andere series.

Evt nalijmen verder zijn het goede motoren voor het geld.

Dat gedoe met losse magneten is steeds meer verleden tijd.

Ze gebruiken nu een betere lijm en verlijmen beter.
Even nalopen kan natuurlijk nooit kwaad want je kan er ook een treffen van een oudere lichting.

Heb 2 dezelfde motore en de lijm+ verlijming is anders, 2e is een stuk beter.

Ik wel ervaring met z'n 380 Kv broertje..
zit op mijn FuntanaS90 en heeft plenty power op 8s 4900 20c......
Als ikz ie dat deze nog iest meer wattage belooft dan zou dat prima moeten kunnen.

Ik gebruik op mijn sebart katana 120 (+/- 5 kg vliegklaar, 1.87m) de 230 kv 63-64 sk serie.
+ 120 vluchten nu en super tevreden over. Draait op 10 cellen met een apc 20*10 prop. Superveel power. Gaat op 8 cellen moeten lukken met een 21*10.
Magneten werden nagelijmd met groene zap en nog niks problemen mee gehad, alleen plezier.
Als ik U was ging ik voor deze.

Groetjes

Tgy 50-65 sk

Ik zal het proefkonijn spelen en gewoon eens testen. :p
Had het toestel toch graag onder de 5 kg gehouden en dat wordt moeilijk op
8S laat staan op 10S en de 63-64sk (700gr). Dus dat is geen optie in mijn geval.

@ Awol: al eens een 20x8 geprobeerd op 6S met deze motor?
Ik las ergens dat de 380kv hetzelfde presteert als de axi 5320/18. Motor is dan wel licht overbelast (80A), maar dat is de Axi ook (85A) en als ik dan dit filmpje bekijk, zou ik al heel tevreden zijn over de prestaties:yes::
Sukhoi 29 S 140E von Sebart

Natuurlijk is het zwaartepunt goed krijgen ook een pittig detail in dit verhaal....:rolleyes:
Dilemma's, dilemma's, dilemma's :hammer:

Een clubgenoot gebruikt de 270kv motor op een Leo.
Op 12S LiFePo. Is er goed over te spreken.

Op een Sebart 140S gebruik ik een Turnigy 500grams 250kv (60-64 zo uit het hoofd)motor. De motor blijkt in de praktijk 209kv te hebben. Met 10S 3000mAh komt hij op 4950gr. Prop : xoar 20x10.
Goede pullout, maar geen raket. Ik ben er erg tevreden mee.

De 230kv SK motor gebruik ik op een sleper, de 380kv motoren worden op de club gebruikt voor bijvoorbeeld op Sebart .50 kisten (Sukhoi, Angel)

Groet,
Gerben

Ik heb deze motor op de werkbank gedraait, met 10S4000 20C pack, en een 100A Turnigy ESC en een 19x8 prop. Komt op mijn 2x2m Funtana. Ik trek dan max 60A, dus dat is mooi, ik moet de trekkracht nog meten. Packs waren niet vol, ik kwam precies op 2,1 kW. Magneten lijmen is er sinds een paar maanden niet meer bij, ze zijn met andere (zwarte kit-achtige) lijm geplakt. Ook mijn 4250's die aan de lopende band magneten uitspuugde zijn tegenwoordig goed.

Gewoon doen, en lekker met de props experimenteren (even een WattsUp mee bestellen).

Hugo

Laatst bewerkt:
Nog een leuk 6s 5320/18 axi filmpje: kH1UC1jeD40[/media] - WAG 2009 F6A Donatas Pauzuolis
kist is 2 meter en net onder de 5kg grens (met zware servo's trouwens).

Ik las ergens dat de 380kv hetzelfde presteert als de axi 5320/18.
Dat lijkt me heel sterk...
De AXI 5320/18 weegt 495g, de TGY 50-65 380kv weegt 430, dat is teveel verschil, aangezien de axi al echt op z'n top gebruikt word bij die filmpjes.

Ik denk dat je het beste voor een 8s setup kan gaan,
Een clubgenoot van me heeft die 50-65 270kv motor liggen voor een SU140, hij gaat met 8s 5000 vliegen.

Je zou nog naar 4000 kunnen gaan, zoiets dan ben je 900g voor de accu kwijt ipv 790 voor de 6s 5000.
En dan is de hele 8s setup zoon 50g zwaarder dan de 6s met axi.
Of zelfs zo laag als 3300, bv met hyperion g3 vx, dan ben je lichter uit met een 8s setup. hoewel er zwaartepunt problemen kunnen komen, en je wel op vliegtijd inlevert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor wat betreft mijn SU140:
Mijn 10S 3000mAh pakket weegt 800gram.
Motor rond de 500gram.
Vliegklaar 4950gr.

Met een hoge spanning, lage stroom setup en een vrij grote prop (19x9) heeft deze setup naar mijn idee een prima rendement. Prima trekkracht redelijke vliegtijd (6-8minuten)

Groet,
Gerben

De motor is besteld.
Het zal wel nog wel even duren voordat ik alle onderdelen heb.
Oa. de regelaar en ubec zijn helaas niet in voorraad :(
De accu's leen ik van enkele clubleden om uit te zoeken welke combo uiteindelijk het meest geschikt is.
Ik post de testresultaten v/d set-up in het beste geval eind februari.
Het duurt wss toch minstens een maand vooraleer de stock bij HK aangevuld is + nog een 3 tal weken voor de verzending aan de deur geleverd wordt...

Ben dus in blijde verwachting;)

Bedankt nog voor de reacties!

Back