TH hold futuba f7c

Hallo mede modelvliegers

ik heb een align 450 v2 helicopter.Bij de heli heb ik een futuba f7c zender gekocht.

alles werkt prima allen de TH hold krijg ik niet goed aan de praat.Als ik deze met de schakelaar G aktiveer dat gaat hij vol vermogen draaien.Ik heb al het een en ander geprobeerd maar krijg het niet voor mekaar.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.:worship::worship:

mvg ronald

zet de zender aan druk 2 keer op mode en ga naar menu TH-Hold

ALs er boven dit staat; TH-HOLD>INH staat deze functie uit. Verander de INH naar OFF en de functie staat aan.

POS op 0% en R-OF op INH. en RT> op 0%

En klaar is kees

Schakelaar naar je toe staat ie op Hold, met aanzetten van de zender kreeg je dan ook een waarschuwing dit is normaal, herinnering om je Hold dus aan te zetten als deze al aan staat.(eigenlijk krom maar zo werkt het nu eenmaal)

Schakelaar van je af en de hold is eraf en ben je klaar om te vliegen

http://manuals.hobbico.com/fut/7c-manual.pdf pagina 67

Laatst bewerkt:
Klopt, meet uitgebreid

Zoals gezegd zorgt deze functie ervoor dat je geen gas kunt geven ongeacht de stand van de throttle stick. De schakelaar waarmee deze functie verbonden is altijd “G”. Om de functie in te stellen doe je het volgende:
1. Zet de zender aan en druk één maal op [mode], een seconde lang. Je hoort een piepje;
2. Je ziet nu het basismenu. Met de cursortoetsen blader je naar TH-HOLD (de cursor (dichte pijl) voor het woord TH-HOLD staat);
3. Selecteer onderstaand scherm door op [wiel] te drukken;
4. Ga met [pijl omhoog] naar TH-HOLD en draai aan [wiel] totdat de waarde op ON of OFF staat;
5. Bij een helikopter die aangedreven wordt door een accu is een waarde voor POS van 0% de juiste. Heb je een helikopter met een brandstofmotor dan kun je tevens een waarde van tussen -50% en +50% selecteren. POS is de gaspositie. Stel hem zo in dat de motor stationair blijft lopen (+) of zelfs geheel stopt (-), naargelang je behoefte. In het laatste geval kun je een autorotatie niet meer afbreken;

Groet
Martin

Klopt, meet uitgebreid

Zoals gezegd zorgt deze functie ervoor dat je geen gas kunt geven ongeacht de stand van de throttle stick. De schakelaar waarmee deze functie verbonden is altijd “G”. Om de functie in te stellen doe je het volgende:
1. Zet de zender aan en druk één maal op [mode], een seconde lang. Je hoort een piepje;
2. Je ziet nu het basismenu. Met de cursortoetsen blader je naar TH-HOLD (de cursor (dichte pijl) voor het woord TH-HOLD staat);
3. Selecteer onderstaand scherm door op [wiel] te drukken;
4. Ga met [pijl omhoog] naar TH-HOLD en draai aan [wiel] totdat de waarde op ON of OFF staat;
5. Bij een helikopter die aangedreven wordt door een accu is een waarde voor POS van 0% de juiste. Heb je een helikopter met een brandstofmotor dan kun je tevens een waarde van tussen -50% en +50% selecteren. POS is de gaspositie. Stel hem zo in dat de motor stationair blijft lopen (+) of zelfs geheel stopt (-), naargelang je behoefte. In het laatste geval kun je een autorotatie niet meer afbreken;

Groet
Martin

+1 :worship:

nee als het goed is niet. Ik heb in mijn 7C throttle kanaal ook gereversed.

Kijk ook even hoe je throttle curve in normal mode staan. eerste punt moet iig 0 zijn.

nee als het goed is niet. Ik heb in mijn 7C throttle kanaal ook gereversed.

Kijk ook even hoe je throttle curve in normal mode staan. eerste punt moet iig 0 zijn.

maar hoe staat deze dan bij jou als je de zender aanzet met de mode en end knop ingedrukt deze staad bij mij rev.

maar hoe staat deze dan bij jou als je de zender aanzet met de mode en end knop ingedrukt deze staad bij mij rev.

Die moet op normal staan!!!!!

Maar in je menu reverse dus zender gewoon aan zetten,1x mode lang indrukken, dan naar menu reverse scrollen met draaiknop. Kanaal 3 moet dan op reverse staan!!!

Voorbeelden zijn

draairichting van de servo
Instelling Belt CP V2, Belt CP V2 met “direct to swash” en een rotorkop van CopterX, Honey Bee King, T-Rex 450se
CH 1 NOR NOR NOR NOR
CH 2 REV NOR NOR NOR
CH 3 REV NOR REV REV
CH 4 NOR NOR NOR NOR
CH 5 NOR NOR NOR NOR
CH 6 REV REV REV REV
CH 7 NOR NOR NOR NOR

stijg- en daalrichting van de swashplate
Instelling Belt CP V2, Belt CP V2 met “direct to swash” en een rotorkop van CopterX, Honey Bee King, T-Rex 450se
AIL +50 +50 +50 -50
ELE -50 +50 +50 +50
PIT +50 -50 -50 +50

draairichting van de motor en de gyro testen
Het doel is de juiste draairichting van de motor en de gyro testen en zo nodig wijzigen. Het wijzigen moet gebeuren in het REVERSE menu. Het betreft:
1. De draairichting van de motor
Heb je de throttle stick helemaal naar je toe getrokken dan mag de motor in de normaal mode niet draaien. Beweeg de throttle stick van je af dan gaat hij steeds harder draaien. Om dit te testen verbind je de accu kort met de motor terwijl de throttlestick naar je toe getrokken is, om te kijken of hij toch niet per ongeluk gaat draaien. Gaat hij draaien dat dien je de werking van betreffende servo (3) om te draaien.
2. De draairichting van de gyro
Zet de zender in HH-mode. Ga achter je helikopter staan en draai de neus van de helikopter een stukje tegen de wijzers van de klok in. Tijdens het tegen de wijzers van de klok draaien van de helikopter moet de arm (hevel) van de servo naar de neus van de helikopter bewegen. Is dat niet zo zet dan de ‘Normaal/Reverse’ schakelaar op de gyro in de andere stand. omdraaien.

Maak wel eerst even de stroomdraden tussen de ESC en de motor los

Groeten
Martin

Laatst bewerkt:
idd duidelijker zo.

Maar als Ronald zijn zender aanzet met de MODE en END knop tegelijk en daar zijn throttle op normal zet en in zijn menu reverse zijn kanaal 3 op reverse zet is zijn probleem opgelost.

idd duidelijker zo.

Maar als Ronald zijn zender aanzet met de MODE en END knop tegelijk en daar zijn throttle op normal zet en in zijn menu reverse zijn kanaal 3 op reverse zet is zijn probleem opgelost.

Ja het is gelukt ik heb met de 2 knoppen ingedrukt en deze op normaal gezet ik heb ook direct ch 3 op normaal gezet en alles weer okee gemaakt.Mijn TR hold werkt nu naar behoren.

Ik wil jullie graag bedanken voor de ondersteuning en de snelle hulp.

mvg ronald

en 1. klopt ook niet.. draairichting van de motor?????????????

Nor/rev instellignen zijn NIET te zeggen, hangen af Servo's, layout, kop, heli, en hoe de servos erin zitten(op zn kop of niet.. linksom, rechtsom..)

en 1. klopt ook niet.. draairichting van de motor?????????????

Nor/rev instellignen zijn NIET te zeggen, hangen af Servo's, layout, kop, heli, en hoe de servos erin zitten(op zn kop of niet.. linksom, rechtsom..)

okee maar het gaat om jou oude trex 450.Top ding ben er erg blij mee lekker stabiel en geeft me veel vertrouwen. en ja zonder kruis en nog niet gecrasht.kijk nog even naar de msn.

en ga je nog een keer mee vliegen in de risdam achter de opgang.

mvg ronald

Back