the beginning - lama v4

• Topicstarter Topicstarter nismodude
  • Startdatum Startdatum
N

nismodude

Guest
vorige week was het eindelijk zover...na bijna een maand wachtten kwam eindelijk mijn eigen coaxiaalke binnen...

deze werd besteld in Nederland, maar problemen met de verzending zorgden ervoor dat hij ruim 3 weken onderweg was... (ik heb het nagekeken, poststempels tonen aan dat ie idd zolang onderweg was:()

nu was ik al een tijdje aan het spelen met de gedachte om met een rc heli aan de slag te gaan (forumlid gianni ken ik van op ons zeewaterforum en hij gaf de microbe al door), een collega van mij kocht er eentje en ik moest er natuurlijk ook eentje hebben...

al enkele keren had ik met zijn heli gevlogen, en dat ging meer dan behoorlijk...

uitgepakt, lipo's opgeladen en aan de slag maar...eerst wat simmen, FMS is bijgeleverd, maar ik ben al aan het uitkijken naar iets betere software (tips zijn welkom)

afstellen, prima, hooveren in de woonkamer, gaat netjes, rondjes door de huiskamer, een (redelijk) nette 8 vliegen ging ook voortreffelijk...

en dan kwam zondag... volledig windstil, een buitenkansje...dus naar buiten met die lama...;)

met heel wat meer plaats kun je ook heel wat grotere rondjes vliegen...en het ging prima... maar dan...

nieuw extreme lipo aangesloten (ook de extreme blades zaten er op...), even alles controleren, rustig hooveren,.. tot ie plots als een raket de lucht in gaat...op een hoogte van een 20tal meter (schat ik) blijft ie hangen, vangt wat wind en begint weg te vliegen... dan maar bijsturen, iets vooruit, iets naar links en dan komt het, bladestrike... als een baksteen uit de lucht, in de dakgoot van de buren...

vlug een grote ladder geleend bij de buren, en ikke de dakgoot in...:mad:

ligt de heli daar mooi in duigen, niet slecht voor een 20 tal minuutjes vliegen...

gear b en main shaft a geplooid, een servo heeft het begeven, de canopy in duigen en ook de central hub moet vernieuwd worden... en die 'onverwoestbare' extreme blaadjes, ook maar meteen een nieuw setje besteld...:rolleyes:

niet allemaal slecht nieuws natuurlijk, want ipv een originele canopy te bestellen heb ik meteen de volledige extreme set besteld...(was uiteindelijk toch de bedoeling...)

helaas geen foto's (uitgeleende digi) maar die volgen nog wanneer de nieuwe onderdelen binnen zijn en gemonteerd...

ondertussen kan ik maar beter terug aan de sim gaan zitten...:xmas:

groetjes, nismodude

zeewaterforum.nl? :D:D Leuk! ben ik ook lid van!
groetjes, B@rry

nope, belgianseawater.be, maar de meeste leden zijn ook terug te vinden op andere fora (zoals ook op dit forum) al is de naam b@rry mij onbekend...;)

leuk te horen dat hier nog mensen zijn met zeewater in de woonkamer...:rolleyes:

groetjes, nismodude

lama v4

Jammer joh,,,,,, van jou vlucht met als einde de dakgoot.
Had je wel de antene goed liggen in de heli?
Als je het contact kwijt bent dat gaat de heli uit zichzelf rare dingen doen.

Deze ombouwset bedoel je toch?

lama4kit_01.jpg

Ik ben wel erg benieuwd,,,,,,,,,

Dit trouwens al gezien,,,,,, is ook van xtreme en komt binnenkort uit.
lama v4 carbon frame.
Lama-4-Carbon_install_01_LRG.jpg

Lama-4-Carbon_05_LRG.jpg

Laatst bewerkt:
de antenne lag gewoon opgerold in de canopy (onveranderd sinds hij uit de doos kwam) en het is idd deze ombouwset...., nu nog even aan alle nodige stukken komen en het komt wel weer in orde... waarschijnlijk doe ik er meteen ook een verlengde staaf voor de bovenste blades bij, een keer bladestrike was voldoende, al blijf ik in het vervolg waarschijnlijk iets dichter bij de grond...;)

nu ja, de beoogde upgrades komen dus (uit noodzaak) in een versneld tempo op de heli...toch nog iets positiefs te meldden dus he...

groetjes, nismodude

de antenne lag gewoon opgerold in de canopy (onveranderd sinds hij uit de doos kwam)

groetjes, nismodude

nie goed he maatje.
antenne zeker uitrollen en bij iets grotere heli's worden deze zelfs weggewerkt in een rietje.
mss eens kijken den action bij da speelgoed of ge daar geen klein rietje kunt slopen van eens of ander ding(na da ge het geokcht heb t he :-))

greets gianni

rietjes genoeg hier... (van de auto's he...) en die komt er zeker op bij de extreme upgrade....we gaan dan nog wel eens samen vliegen, als ie weer in elkaar steekt...:rolleyes:

groetjes, nismodude

lama

Dat van de antenne zal de boosdoener wel zijn geweest.
De mijne zit in een rietje weggewerkt, ik vlieg hiermee een geheel voetbal veld in de lengte over.
Zonder problemen,,,,,,,

IMG_0676.jpg

Lama v3 full xtreme ombouw.

om te beginnen zijn de extreme stukken veel steviger... door de kleinere canopy vangt hij minder wind, dus vliegt hij ook stabieler, als ik me niet vergis heeft ron ook de verlengde schaft zitten, dus krijg je meer controle en veel minder kans op (de nu door mij gevreesde) bladestrike, en om af te sluiten oogt ie ook nog eens mooier...;)

vul maar aan mocht ik iets vergeten ben (en daar twijfel ik eigenlijk niet aan...;))

groetjes, nismodude

Inderdaad alle upgrade's van xtreme zijn het meer dan waard!

Qua vliegen lijkt het niet meer op lama, meer kracht meer snelheid en beter beheersbaar.
En veel crashbestendiger.
En natuurlijk geen bladestrike's meer,,,,,,,,,,

Laatst bewerkt:
het wachten beu...

nu ik het zo eens bekijk... sedert 9 december staat de heli stil en ligt ie te wachten op nieuwe onderdelen...

de winkel waar ik mijn lama besteld had (nochtans in Nederland, dus niet zo heel ver) liet mij ruim een maand wachten om de lama eindelijk in huis te hebben... dan maar hier in een Belgische winkel de wisselstukken besteld... nu ruim 6 weken verder nog steeds geen wisselstukken...:rolleyes:

ook de xtreme canopy via ebay (Frankrijk) is al 6 weken betaald en nog steeds niets binnen...dus refund aangevraagd bij paypal, bestelling wisselstukken geannuleerd...

we blijven voorlopig dus 'grounded'

maar...

er is ook goed nieuws, binnen enkele dagen komt dank zij haroldvk daar verandering in, ik nam zijn lama v3 over, dus binnen een paaar dagen kan ik weer het luchtruim onveilig maken...

en de lama v4?

ik denk dat wanneer ik de stukken in hong-kong moest bestellen ik deze sneller binnenkrijg dan wanneer ik ze hier bij de deur bestel...

dus terwijl ik verder ga met de v3 kijk ik eens uit om mijn stukken in HK te bestellen en dan heb ik er zo meteen 2 in handen...

groetjes, nismodude

dat zei mijn vrouw ook al...:cool:

dat komt dik in orde hoor...

mocht er dan toch nog iets voorvallen... heb ik meteen een reserve in huis...

bovendien zie ik dat de meesten hier meerdere modellen hebben staan, zo ben ik meteen op goede weg...;)

groetjes, nismodude

gisteren is de lama v3 binnen gekomen, met nog enkele spares, dus we zijn alweer op goede weg...

alle 5 lipo's volgeladen, nieuwe batterijen in de zender, en we gaan straks de magazijnen van de groenteveiling wat onveilig gaan maken... (24 op 24 open, op 2 poorten na volledig gesloten, dus geen wind, geen regen en belangrijk, zeker als het donker word, volledig verlicht)

toch handig zo'n ruim 2000m² overdekte ruimte met een plafondhoogte van zo'n 7 a 8 meter...bovendien op amper 10 minuutjes met de wagen hiervandaan en vliegen of rijden mag er wanneer er geen veiling is, ik reed er vroeger vaak met mijn 1/10 nitro wagen, plaats zat en groot genoeg om hem een vol open te gooien (shumacher nitro fusion, 3 snelheden, top ruim boven de 100km/u)

bovendien kreeg ik vandaag nog goed nieuws van het lama v4 front (het is ondertussen al een oorlogszone geworden...;))

na een klacht te hebben neergelegd bij paypal ivm de bestelling van de extreme ombouwset voor mijn v4 kreeg ik vandaag het bericht dat het pakketje al ruim een maand verzonden was (tuurlijk...:rolleyes:), maar dat ze mij asap een nieuwe ombouwkit opsturen...

dus binnenkort mag ik deze ook thuis verwachten... (gelukkig heb ik geduld...8))

groetjes, nismodude

ondertussen nog steeds grounded...:rolleyes:

de lama v3 had een kapot onderstel en deze wou ik eerst in orde brengen (was ik ook netjes van op de hoogte gebracht...)

omdat ik toch wisselstukken moest hebben heb ik deze meteen bijbesteld en deze zijn vandaag binnen gekomen...

meteen ook voor beide heli's een volledige alu upgrade bijbesteld...(origineel esky)

de extreme ombouw voor de v4 werd uiteindelijk terugbetaald...en word eerstdaags in Nederland besteld..., leveringen zijn er redelijk vlug en als ik het zo vergelijk met mijn vorige leveranciers zelfs supersonisch....;)

door de drukte op het werk (om 05.30 beginnen, gedaan om, tja... t is alweer een tijdje donker dan...;)) word er pas dit weekend omgebouwd en gevlogen...

als er een iets is wat ik wel heb is het geduld...blijkbaar...:p

groetjes, nismodude

Ben benieuwd!!!

Hallo,

Ik ben erg benieuwd naar de lama.
Ik ben van plan zelf een heli (misschien wel een lama) aan te schaffen.
Jammer dat je nog niet kan vliegen, ga het zeker volgen!!!

Gr,

Alex

Heb vandaag weer met de Lama gevlogen met een aantal Xtreme upgrades (en met nog wat andere heli's), moet zeggen hij vliegt nog steeds perfect!

hallo mensen,

ik ben nieuw op dit forum,
weet nog niet precies waar ik alles moet posten,
maar ben vandaag gelukkige eigenaar van een LAMA SA-315B geworden;)

ik wou proberen met deze indoor beginners heli, te leren vliegen

nu vind ik al 2 dingen raar
- de antenne ligt opgerold voorin, is hier niet iets voor?
- ik vloog een stukje, lande hem op de grond, in eens schiet hij keihard omhoog en klapt neer? licht dit aan een bijna lege accu? ( ik snap dat je van een ding van 100 euro niet alles mag verwachten, maar het moet niet te erg worden dacht ik zo.

zijn er misschien nog leuke tips voor deze heli,
en sites om onderdelen te bestellen, of onderdelen zodat hij beter bestuurbaar word ( ik noem maar wat)

bvd groetjes
LAMA ;)

Back