Zo, ik heb nu de eerste week van mijn vakantie erop zitten en dus flink opgeschoten. Gezien het weer ook niet echt geweldig is heb ik gemiddeld zo'n 3 uur per dag aan mijn boot gewerkt. Het resultaat mag er van mij zijn! De romp is nu klaar om geverfd te worden. Er moeten nog enkele metalen objecten aan de romp bevestigt worden, maar die moeten toch met andere verf gebeuren en als ik die er al aan maak word het helemaal een priegelwerk. De delen die op het dek komen moeten ook later bevestigd worden, aangezien ik het dek niet zwart maak.
Allereerst een foto waar ik de kapiteins hut gemaakt heb en de binnenkant zwart gemaakt heb.
Dit heb ik gedaan omdat je naar binnen kunt kijken door de ramen. Door de binnenkant en die gedeelte mat zwart te maken zie je niets door de ramen en lijkt het net of het licht uit is. Vind ik iets netter dan dat je direct door de ramen de romp ziet. Overigens glanst het verf hier. Maar dat komt omdat de verf bij deze foto nog nat was ;-)
Overigens moet ik zeggen dat ik die kleur zwart wel erg mooi vind. Er zat één laag op, en daardoor is het mooi mat zwart, maar zie je alle details goed. Ik heb daarom besloten om die kleur te gebruiken. ik vind black wash toch iets te eng. Al helemaal door alle details die er op zitten. Wanneer je bij black wash iets over een eerder geverfde gedeelte heen gaat zie je dat direct en blijf je het zien. Mijn schilderskwaliteit is niet zo goed dat ik dat dus aandurf.
Nu ga ik de volgende week de romp schilderen. Daarna enkele onderdelen van het dek in elkaar zetten, dek lakken, onderdelen schilderen en alles bevestigen. (Waarschijnlijk gaat me dat niet allemaal lukken volgende week haha Dit alles hangt er natuurlijk af van wat ik verder nog doe. Vakantie is voor mij te tijd om gek te doen en op het laatste moment nog dingen te gaan ondernemen lol)
Nu ga ik jullie niet langer vervelen met mijn gepraat en geef jullie de foto's
Ik hoop dat jullie het mooi vinden, en als jullie meer info willen of detail foto's hoef je het mij alleen maar te vragen!
Groeten!