The Hawks, Vught, zaterdag aanstaande: F5B wedstrijd

DSCN3082.JPG

Daar is ze

Tevens de resultaten online gezet:
F5B.nl - Uitslagen - 19 mei 2012 Vught

Met 0.8s ramp kom ik op onderstaande vorm uit. Zonder piek in iedergeval.

avionic2204217204s.png

En met de laatste downwind (2m/s zakken laatste 5min.) zat ik heel dicht op de limiter (1744Wmin).

avionic2204217204s2.png

Laatst bewerkt:
Gerben heeft gisteren ontdekt dat een touch and go tijdens het rakkenvliegen op een geploegde akker niet echt lekker werkt. Voor zover mij bekend alleen maar 2 deuken in de voorlijst.

Nog een paar kleine typefoutjes in de landingspunten gevonden, deze zijn inmiddels aangepast. Mark heeft de files al dus die verschijnen wel op de site. Voor de volgorde zal het niet uitmaken.

Voor de volgende keer svp wel alle gegevens van de gasbox van alle ronden op de briefjes noteren, ook als iemand te vroeg is geland vanwege problemen etc.

Mooi. Dan moet ik alleen m'n b95 aandrijving nog nakijken zodat hij ook gaat remmen en niet pas als je al heen en weer bent geweest naar B.
Opties:
- firmware opnieuw inspoelen
- alle draden controleren en evt inkorten. Met name die van de unilog onderdelen.
- andere settings proberen
- opsturen naar CC en vervangen.

Hmm vreemd. Regelaar was niet meer te programmeren, wilde geen update doen en settings bewaren. Logic board losgehaald en eerst naar 3.26 geupdate en toen weer terug nar 2.16 en toen werkte alles weer. Ben benieuwd of de rem 't nu ook wil doen.

gelukkig staat mijn attack op de tijdwaarnemers zijn benen er niet tussen. De stalen neus van een werkschoen bracht de avionic snel tot stilstand (0 punten voor de landing natuurlijk).

Allemaal heel mooi... Ik ben niet aan competitie vliegen toe gekomen dit weekend. Zaterdag voelde ik me niet lekker, wel in de namiddag een paar vluchtjes gedaan met mijn Radian. Zondag F5B Omac, maar plafond te laag ( wolken op 70-80m), deftig vliegen onmogelijk en wedstrijd afgelast. Zodoende toch naar familiefeestje kunnen gaan. Was eigenlijk nog liever naar F5J geweest op dutch nationals.....

Laatst bewerkt:
Ik begin me af te vragen waarom ik in het weekeind eerder opsta dan door de week, zeker zo op de maandagmorgen.
Weer een druk weekeindje geweest, vrijdag testvliegen en repareren, zaterdag wedstrijd F5B, zondag hulp bij F5J. Als je dan om 8 uur 's ochtends op Valkenburg staat...kwam toch even de vraag van wat doe ik hier ;)

Wim,
Wij hadden ook liever gezien dat je naar de F5J/Dutch Nationals was gekomen ;)
Kom je nog naar de Eurotour in Almere als deelnemer,toeschouwer of helper?

Patriek, leuk dat je langskomt, er zal wel genoeg te zien zijn, je kunt iedereen aanspreken, ze vinden het allemaal leuk om over F5B te praten :)

Gerben

Nu weet ik nog niet of het remprobleem v/d B95 is opgelost. De regelaar doet nu helemaal niets meer. Heb nu wel een kapotte condensator poot zien zitten. grrrrr, ben d'r wel een beetje klaar mee inmiddels.

Hmm, castle flat fee voor de CC180 is ineens $150. Dat was in 2010 nog $95. Toch maar een budget regelaartje bestellen of zo.

Motor lijkt in orde te zijn. Geen optische schade en windingen geven allemaal zo rond de 1.08V als ik de accuboor er op zet.

Oit, dat is pittig. Krijg je dan weer een 180 terug of een Ice200?
Motor testen aan een GX200 oid lijkt me idd goed idee, dan weet je zeker dat die in orde is voor je kosten maakt.

Gerben

Back