The hexacopter

Prijsfactor is misschien wel een reden, maar vooral omdat mensen DENKEN dat het een kostbare aangelegenheid is. Apparaten als de MD krijgen wat meer publiciteit, en daarbij valt ook al snel de prijs van 25000 + euro. Dat schrikt af.

Belangrijkste hindernis is denk ik toch dat het ingewikkeld over komt om er 1 in elkaar te zetten. Terwijl dit makkelijker vliegklaar (instellingen) te krijgen is dan een heli die je op elke straathoek kunt kopen. En de eigenlijke montage is nou ook niet echt ingewikkeld te noemen.

er komt zeker ook een hexacopter in mijn collectie,
Ongelooflijk stukje techniek met enorm veel mogelijkheden.
Zekr als je de kostfactor van een gps hold bij gewone heli's rekent, zo is een captron helicommand op zich al duurder dan een hexacopter zelf.
Waar woon je kapograph, ik ben bereid je eens te zien en je kopter aan het werk te zien ;-)

Een dagje gezamenlijk het luchtruim onveilig maken lijkt me een prima aangelegenheid wederzijds eens kennis te maken met de MD en MK! Die afspraak staat. Als we dan toch bezig zijn iets te plannen, misschien een aardige gedachte andere geïnteresseerden ook welkom te heten.
Tijd voor een nieuw topic lijkt me, Ik moet weg nu, dus trap jij 'm maar af. Antwerpen is voor mij een uur ongeveer. (woon in Rozenburg ZH, vlieg in clubverband in Zwartewaal)

Hallo!

Nou vooruit dan maar, eerste post...

Binnenkort wil ik dan toch aan de slag met de mikrokopter. Zo veel mogelijk zelf solderen om kosten te drukken... Maar jammer genoeg heeft Reichelt voor export een minimum orderbedrag van 150 euro. Zo te zien kom ik zelf niet verder dan 70-80 euro. Graag zou ik voor iemand nog wat meebestellen!
Belangstelling?

Loppis

Nou dat gaat fijn. Zo zit ik al aan m'n derde post, ik had niet in de gaten dat de eerste er toch al stond. Sorry

Loppis

Hallo!

Nou vooruit dan maar, eerste post...

Binnenkort wil ik dan toch aan de slag met de mikrokopter. Zo veel mogelijk zelf solderen om kosten te drukken... Maar jammer genoeg heeft Reichelt voor export een minimum orderbedrag van 150 euro. Zo te zien kom ik zelf niet verder dan 70-80 euro. Graag zou ik voor iemand nog wat meebestellen!
Belangstelling?

Loppis

Ik ben benieuwd wat je voor die 80 euro hebt?

hallo,
ik heb niet heel het draadje doorgelezen, maar ik zal dit draadje wel even naar een clublid doormailen.
die wil zoiets zelf gaan maken. maar met 4 motoren.
4brushless motoren, 4schroeven,4gyro's,... de controller wil hij zelf gaan maken zodat alles in werking kan gesteld worden.

@Chris+Loppis, kijk eens naar de versie van ardupilot. Die hebben een track record om het heel goedkoop te houden (basic ardupilot kost 25 dollar,+ 50 GPS, 90FMS thermopiles). Voor hun quad heb je dan geen thermopiles nodig, maar wel een IMU (3 assen gyro + 3 assen accel), die ook zo'n 90 dollar kost. (en natuurlijk 4 brushless regelaars, waarschijnlijk spul dat je met I2C aan kan sturen). Uiteindelijk denk ik dat je voor veel minder dan 1200 euro kwijt bent als je het zelf bouwt.

Daar wil ik gerust wel eens goed naar uitkijken om eens samen te vliegen als het weer wat beter is, met die zware rukwinden en koude temperaturen is de lol er vlug af ;-)

Harry:
Kopter kompleet:
Alles basic, geen frame, deksels of doppen: Mk shop 400 euro, Reichelt 80 euro, 4 motoren HK 50 euro en dan nog kabel, propellers en hout. Dus totaal 550 euro en doe nog maar 100 euro "onvoorzien"... dit is wel inclusief gps en magneet maar exclusief 3xgyro. Ik wil die uit Esky gyro's halen. Deze heb ik nog liggen( zijn +-10 euro p/st op ebay)....

Eclipse:
Bedankt.
Is dat clublid niet bezig met een tricopter?
Geniaal goedkoop, alleen 3x motor, 3xesc, 4x gyro, geen Fc nodig!

JiB:
Aaahh... niet nog iets om te onderzoeken. Ga ik natuurlijk wel doen, als ik er tijd voor kan vinden....

Loppis

Ik ben via RCGroups op weer iets razend interessants gestuit. Heb er hier op het forum nog niets over kunnen vinden, maar zal de mensen die dit draadje volgen ook vast interesseren:

OpenPilot - Open Source UAV Platform
draadje op RCGroups: Open Pilot : new open source multirotor platform - RC Groups

Is nog in ontwikkeling, maar naar verwachting binnen een paar maanden verkrijgbaar. Ik wacht nog even met een mikrokopter denk ik, dit is nog mooier en ook nog eens budgetvriendelijker! ;-)

Inderdaad uitermate interessant, die Openpilot UAV.
Jammer dat de informatie die beschikbaar is nog een beetje schaars is.

Klaasie: na ja opmerking dat het een budgetvriendelijker systeem was heb ik zeer geïnteresseerd eens gekeken of ik het kan gebruiken. Zo even snel kijkend kom ik echter niet tot dezelfde conclusie als jij. Het ziet er naar uit dat je op een vergelijkbare prijs gaat uitkomen met de MK?

Waarom niet wat groter met een plastic kuipstoeltje erin?:rolleyes:

Groetjes Erik

Back