The Lazy Bee

ik heb nu volle uitslag alleen nodig in geval van extreme reddings pogingen ;)

en das dus eigenlijk halve uitslag in jou geval!
de lazy bee is in iedergeval zeker niet 3d.. al gaat ze soms wel recht om hoog en kan ze bijna hooveren :)

dus de uitslag van de roeren is ook lazy, ik zou zeggen geen expo is meer voor andere modellen...

ja uitkijken als hij je eenmaal prikt ben je verslaaft, wil nu ook een kleintje voor bij windstil weer in de tuin te kunnen rondtuffen.

mvg.
Andreas

met een beetje tuin (die van mij is te klein :( maar een tennisbaan red ik makkelijk) kom je met een 40 cm spanwijdte goed rond, maar mijn gevoel zegt dat 't ook nog kleiner kan :mrgreen:

met en 19 gr motor (die eigenlijk toch al iets te veel power heeft..) op die bee en een kleine 2c 1p 540 mah lipo en 2 kleine servo's van ik geloof 6 gr ofzo en een kleine ontvanger en regeleaar zit ik op 140 gr (plus de reparaties van de laatste tijd komt ie op een paar gram meer ;) )

voor de tekening klik hier

hmmm heerlijk dat internet:-D

ja zo iets had ik in gedachten Richard bedankt.:)
Mijn grote 120 cm lazy bee was net te doen in de tuin om veilig terug te kommen dan moet het met een 40 cm lazy bee met gemak lukken.
Maar goed eerst een ander project en school vraagt ook weer aandacht :(

mvg
Andreas

Als je minder ruimte hebt is het helemaal niet handig om een kleinere Bee te bouwen. Je kunt beter een iets grotere bouwen en met een lichtere setup uitrusten, dan word je vliegsnelheid veel lager.
Ik heb hier nog steeds een voor driekwart afgebouwde Bee liggen van 75cm die vliegklaar in ieder geval minder dan 150 gram moet gaan wegen. Dan heb je dus weinig gewicht en een groot vleugeloppervlak.

ja uitkijken als hij je eenmaal prikt ben je verslaaft, wil nu ook een kleintje voor bij windstil weer in de tuin te kunnen rondtuffen.

mvg.
Andreas

mijn is de gewoone maat (kleine vleugel versie) en is zon 15 a 20 minuten te vliegen met 2 s 240 mah lipotje en met lopen ga je nog sneller als de lazy bee dus goed voor in de tuin (kan ook heel fel sturen en snel vliegen)

als je mijn set-up wil weten gewoon via pb

Niet alleen de lazy bee is verslavend je gaat er steeds andere toestellen door bouwen.
eerst had ik de speedy bee gebouwd en nu dan van rbc de microbe.
Ze komen allemaal dicht in de buurt.
Het eigenlijk geen bee maar toch wil ik jullie de stand van zaken nu niet onthouden.
Aangezien het een leuk geinig toestelletje is.
206bnlx.jpg

11742nk.jpg

wko2tu.jpg

Zo back to topic.

Deze heb ik gisteravond na 10 jaar weer eens van stal gehaald... inderdaad, het blijft een virus.
Toen vloog ik 'm met 8 penlites, maar nu met Lipo's. Dat leukt de zaak toch nog wat op!!
00000022.jpg

00000021.jpg

leuk "speedy" vliegtuig!

vlieg je ermee in weert?

mijn depron bee (tje) is aan vervanging toe maar met 3 andere projectjes op de plank krijg ik het niet over mijn hart mijn bee met pensioen te sturen...
dus lijm erbij en vliegen maar weer ;)

Yep, in het Weerter luchtruim. Zelfs vanmiddag met die ferme bries.
Maar ook in Soerendonk, op een groot veld achter mijn huis.

Lijm erbij? Zolang het maar bij en bij blijft... ;-)

ach ze weegt nu iets meer als de oorspronkelijke 140 gram (veertje..) maar voor een volgende pak ik een lichtere motor.. want ik kan (bijna per ongeluk) hoveren nu :) , en da's eigenlijk niet nodig ;)

dat beetje lijm merk ik met vliegen dus niks van, dus eigenlijk kan er nog meer bij :mrgreen:

jongens wat is het hier stil geworden ? Niet dat ik veel met me lazy bee gedaan, behalve een parachute systeem getest

Beetje offtopic maar hier het resultaat.

mvg.
Andreas

Laatst bewerkt door een moderator:
ja chute werkte niet echt moet maar nieuwe ontwerpen. Ga denk ik maar op zoek naar zo tweede wereldoorlog model die voor droppingen gebruikt werden

mvg.

Andreas

Laatst bewerkt:
Back