Omdat ik het te koud vond om te spuiten ben ik alvast begonnen met het monteren van de deuren in mijn Bell. De deuren worden, behalve met de scharnieren en de sluiting, extra voorzien van 6 magneten per deur om het rammelen tegen te gaan en de deuren mooi te laten sluiten.
Eerst plaats ik 6 magneten in de rand van de deuropening. Hiervoor boor ik een gaatje hetwelk ik van achter voorlopig dichtmaak. In dit gaatje giet ik 2 componentenlijm (UHU endfest in mijn geval) waarin ik het magneetje drop.
Eenmaal deze voldoende gedroogd zijn pas ik mijn deur aan zodat deze mooi in het deurgat past. Ter hoogte van de magneten schuur ik een holte zodat ik plaats krijg voor mijn magneetje dat in het deurvlak komt te zitten.
Daarna plak ik de magneten in de deuropening af met doorzichtige tape :
Op het magneetje in de deuropening (achter de tape) plaats ik het magneetje welk straks in het deurblad komt te zitten :
Dit herhaal ik voor elke magneetje (6stuks per deur zoals reeds vermeld)
Op elk magneetje plaats ik een propje 2 componentenlijm :
Daarna de deur op passend op zijn plaats leggen dmv tape en lijmklemmetjes :
Eenmaal alles droog blijven, ook zonder scharniertjes en sluiting, de deuren netjes sluitend op zijn plaats zitten :
Later komen hier natuurlijk nog de scharnieren en de sluiting op !!
tot zover deze update !!!

Eerst plaats ik 6 magneten in de rand van de deuropening. Hiervoor boor ik een gaatje hetwelk ik van achter voorlopig dichtmaak. In dit gaatje giet ik 2 componentenlijm (UHU endfest in mijn geval) waarin ik het magneetje drop.

Eenmaal deze voldoende gedroogd zijn pas ik mijn deur aan zodat deze mooi in het deurgat past. Ter hoogte van de magneten schuur ik een holte zodat ik plaats krijg voor mijn magneetje dat in het deurvlak komt te zitten.

Daarna plak ik de magneten in de deuropening af met doorzichtige tape :

Op het magneetje in de deuropening (achter de tape) plaats ik het magneetje welk straks in het deurblad komt te zitten :

Dit herhaal ik voor elke magneetje (6stuks per deur zoals reeds vermeld)
Op elk magneetje plaats ik een propje 2 componentenlijm :

Daarna de deur op passend op zijn plaats leggen dmv tape en lijmklemmetjes :

Eenmaal alles droog blijven, ook zonder scharniertjes en sluiting, de deuren netjes sluitend op zijn plaats zitten :

Later komen hier natuurlijk nog de scharnieren en de sluiting op !!
tot zover deze update !!!