The making off the Pilot Rc 122'' (32%) Bellanca Decathlon EP

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door SAR Scott, 27 okt 2013.

  1. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.827
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik heb dat probleem ook gehad en ben op een gegeven moment gewoon aan de gang gegaan.
    Later heb ik het een en ander anders moeten doen want in een keer perfect lukt bij het electro volgens mij niet.:)

    verstuurd met mijn smartphone
     
  2. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium
    Hierbij even het filmpje om te laten zien wat er gebeurt wanneer je twee verschillende ontvangers gebruikt en de failsaf zou nodig hebben.
    dit is écht een beangstigend resultaat...... Dit wil je niet meemaken in de lucht!!!

    Futaba rx6208SB+6203SB - YouTube
     
  3. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Die sleep koppeling die op de foto staat is hoop ik voor in een zwever?

    [​IMG]



    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  4. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium
    nee hoor die komt in de bellanca.
    dit wordt al enkele jaren,gebruikt bij verschillende slepers bij biggs. 4jaar geleden gebruikte ik die ook in mijn slepers
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  5. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond

    Ken ook verhalen van slecht lossen onder belasting.

    Zelf zou ik deze nooit in een sleper gebruiken.


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  6. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Ga toch meer voor dit zelf

    [​IMG]


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  7. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium
    dat is in principe onmogelijk met dit type sleephaak. Daar deze enkel wordt gesloten gehouden door een as in rchre lijn te zetten,met een servo. Eens die rechte lijn amper wordt onderbroken wordt er direct ontkoppeld door de belasting op de haak zelf daardoor opent deze zo gemakkelijk dat er haast niet van faling kan gesproken worden
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  8. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium
    Tprobleem is dat je voor dit type sleephaak een sterke servo nodig hebt
    in princype werkt het systeem dat ik gebruik zelfs met een standaard servo van amper 3kg of zo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  9. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond

    Oké maar als er iets in valt met de sleeplijn bevestigen dat kan de boel blokkeren.
    En ik vind zelf dat ze lastiger aan te koppelen zijn dan die ik gebruik.

    Maar gelukkig heeft ieder zijn eigen ding anders vloog iedereen met een balenca.

    Maar blijf dit zeker volgen


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  10. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Daar heb je gelijk in. Ik gebruik een 9 kilo servo en die lost met 35 kilo trekkracht aan de koppeling. Servo hevel gaatje zit 5 mm van hart servo af en heb 120-120% uitslag nodig om presies te kunnen lossen

    Erik


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  11. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium
    idd dat zou kunnen voorvallen maar ik denk dat elk systeem wel zen voor en nadelen heefd.

    Oeff idd daaraan zie je dat hé en de vraag is ook hoelang zo'n servo meegaat bij die zware belasting.
    mijne moet enkel uit zen rechte lijn gaan en dat vraagt geen kracht.
    Ach ja er zijn zovele systemen.
    dit systeem ken ik van vroeger en was daar zeer tevreden over vandaar terug de keuze die te gebruiken
     
  12. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal

    Die sleepkoppeling voldoet méér dan ...

    Sleephaak-tankventiel
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  13. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium
    Weer een stapje verder

    Vandaag eindelijk nog eens wat kunnen werken aan de decathlon.

    We hebben een montageplaat gemaakt voor de Emcotec Safetyswitch en regelaar.

    Dan voor deze twee alu U-profielen gelijmd onder het motorschot deze zal later nog wat verstevigd worden.

    Ook voorlopig de motor en prop even gemonteerd en deze is perfect uitgelijnd.
    Het komt ook zeer mooi uit met de motorkap als deze gemonteerd is.
    Ook dit zal in een later stadion nog versterkt worden.

    Maar eerst voorlopig alles uitpassen , uitmeten en provisoir monteren om te zien of alles goed uitkomt.

    Maar wat is die motor en prop GROOT!!!!!!!!

    De montageplaat met regelaar en safetypowerswitch zitten mooi op zen plaats en zullen zo de nodige koeling verkrijgen.
    Enkel nog iets voorzien om deze te locken zodat ze er tijdens de vlucht niet uit kan.
    Ook wordt deze goed gekoeld doordat de lucht er langs het gat in de motorkap in kan en langs achteren onderaan weer uit kan.
    Deze ruimte is eigenlijk de ruimte waar de uitlaten bij een benzine versie geplaatst worden vandaar er vanonder gaten in voorzien zijn.


    Op naar het volgende nu, morgen nog een dagje thuis dus ik hoop nog wat te kunnen doen. Het soldeerwerk is voor het laatste want dat doe ik niet alleen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    8-O

    Wat een project. Supergaaf man!
     
  15. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Ferm, ferm... een aanwinst van formaat. En wa ne moteur. Ge zijt goe bezig.

    Heligroeten,

    Nick
     
  16. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium

    Jaja ik ben daar supercontent mee!!!
     
  17. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium
    Ja maar moest mijn auto nu net iets groter zijn had ik toch nog voor een maatje groter gegaan daar het qua budget niet veel duurder zou uitgekomen zijn en toch nog 70 cm meer span had geweest!!!
    Maar deze is ideaal om er terug in te komen hé.
     
  18. dafke695

    dafke695

    Lid geworden:
    10 dec 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    harelbeke
    Had dit draadje van u nog niet gezien , veel succes.
     
  19. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    vraagje welke schakelaar ga je gebruiken een je emcotec SPS?
    toevallig die van af de zender te bedienen is?

    erik
     
  20. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium
    Hey erik, nee niet vanop dezender.
    Erzit een magneetcontact bij die ik pas zal ontkoppelen als het toestel op de piste zal staan.
    Want een schakelaar is ook snel per ongeluk omgeduwd en uiteindelijk gaat het wel om de veiligheid' vandaar de magneetschakeling
    @ dafke, ja thx
     

Deel Deze Pagina