Hier zal ik de voortgang bij gaan houden van de bouw van dit model.
De laserkits van The RC Custom Jets modellen worden verzorgd door RC Europe en sinds kort heb ik deze modellen ook in mijn pakket zitten vanwege de ervaring en kennis met turbine modellen.
Nu had ik niet heel veel te doen
dus heb ik maar een begin gemaakt met de F-18 (en ja m`n eigen Fei Bao F/A-18A komt ook wel een keer gereed, deze is bijna net zo groot).
Ook wel weer eens leuk dat echte houtbouw en ik moet zeggen ik heb er veel plezier in.
Maar eerst wat gegevens van het model:
The RC Custom Jets F-18 Hornet 1:8
Lengte: 2100mm
Spanwijdte: 1400 mm
Aandrijving: 120mm EDF of 8 tot 12Kg turbine
Vlieggewicht: 8-11kg
Kist is dus helemaal houtbouw:
Levering bestaat uit een stel laser gesneden platen, stapel balsahout, wat grenen liggers, paar carbon liggers en Petrausch vleugelbuizen.
Uiteindelijk zullen ook een doorzichtige canopy en GFK inlaten en uitlaten geleverd kunnen worden en dat is ook een beetje de doel van deze bouw om die gereed te maken.
Nu zitten er mallen bij om deze zelf te maken.
Of ik hem EDF ga maken of met turbine ben ik nog niet helemaal uit.
Als hij heel licht wordt dan kan ik m`n Kingtech K70G er nog wel eens inzetten om te kijken wat dat doet.
Naja dat bekijk ik tegen die tijd wel, eerst maar even bouwen.
Het lasersnijden bij Sebastiaan:
De laserkits van The RC Custom Jets modellen worden verzorgd door RC Europe en sinds kort heb ik deze modellen ook in mijn pakket zitten vanwege de ervaring en kennis met turbine modellen.
Nu had ik niet heel veel te doen

Ook wel weer eens leuk dat echte houtbouw en ik moet zeggen ik heb er veel plezier in.
Maar eerst wat gegevens van het model:
The RC Custom Jets F-18 Hornet 1:8
Lengte: 2100mm
Spanwijdte: 1400 mm
Aandrijving: 120mm EDF of 8 tot 12Kg turbine
Vlieggewicht: 8-11kg
Kist is dus helemaal houtbouw:

Levering bestaat uit een stel laser gesneden platen, stapel balsahout, wat grenen liggers, paar carbon liggers en Petrausch vleugelbuizen.
Uiteindelijk zullen ook een doorzichtige canopy en GFK inlaten en uitlaten geleverd kunnen worden en dat is ook een beetje de doel van deze bouw om die gereed te maken.
Nu zitten er mallen bij om deze zelf te maken.
Of ik hem EDF ga maken of met turbine ben ik nog niet helemaal uit.
Als hij heel licht wordt dan kan ik m`n Kingtech K70G er nog wel eens inzetten om te kijken wat dat doet.
Naja dat bekijk ik tegen die tijd wel, eerst maar even bouwen.
Het lasersnijden bij Sebastiaan:
Laatst bewerkt: