the ultimate speed challenge !!

Discussie in 'Electro auto's' gestart door FASTER->you, 18 mei 2006.

  1. eindelijk is het dan zo ver, rc caraction magazine organiseert een ultieme speed run.
    Er is al veel over gesproken op veel forums en andere site`s en plaatsen .... maar nu staat er een datum en een plaats !!!


    It all goes down July 30 at the California Speedway dragstrip, be there!
    :!: :!:

    helaas is het wat kort dag en heb ik geen geld voor de reis en een auto maar anders had ik zeeerrrr graag meegedaan !!!!

    http://rccaraction.com/
    kijk hier voor de regels -->
    http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=219036
     
  2. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ik denk dat er zo wel meerdere mensen zijn zonder geld voor een reisje, best wel jammer! We moeten dat in benelux ook eens organiseren (op een recht stuk)....*hint hint*
     
  3. er is vorig jaar in alkmaar een speedrun geweest op een wielrenbaan .... ging perfect maar daar in amerika georganisserd door rc caraction zullen de snelheden wel een ietsjes seriezer zijn !!!!!

    dat record van 111 mph is al lang geleden gehaald en zal nu ZEKER wel sneuvelen !!!!
     
  4. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
  5. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.552
    Locatie:
    Veenendaal
    Een ronde baan heeft het voordeel dat je geleidelijk snelheid kunt opbouwen. Sommige auto's acceleren niet zo hard en voordat ze dan op snelheid zijn hebben ze al een hele afstand gereden. Als je dan op een dragstrip staat zie je je auto al lang niet meer.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.509
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar ja, op een dragbaan is zeker een hogere snelheid te halen....
     
  7. neoblader

    neoblader Guest

    is zo'n dragbaan ook wel zo mooi even qua oppervlakte zoals de wielrenbaan in alkmaar?
    ben benieuwd wat daar allemaal gaat gebeuren.

    M.V.G.
    Tjeerd
     
  8. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Je kan ook in de helft van de baan gaan staan en naar je toerijden.

    TM
     
  9. jah maar drie rondjes in die wiler baan kun je echt niet overzien ... of je moet een bril met verrekijker meenemen ofzow .....

    BY THE WAY ..... een dragbaan is "maar" 400 meter ..... en dan het stuk om uit te rijden en te remmen ......

    de wieler baan is 250 meter 1 rondje ....
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.509
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou.... als je op hun forums aan projecten gaat bekijken zal die 111mph nog moeilijk worden....
    http://forums.radiocontrolzone.com/forumdisplay.php?f=342

    Komt er dit jaar nog een run in alkmaar ?
     
  11. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
  12. De huur van baan is eigenlijk te duur om het leuk te houden ....

    Er word op dit moment druk gespeculeerd om een 'Drag race" te organiseren op 25 meter tapijt O.I.D. ..... ff afwachten nog wat het echt gaat worden maar ik verwacht dat het een drag race word op 25 meter tapijt en dan een tijd meting over 25 meter en eventueel nog 1 over de laatste meter ..... voor de eindsnelheid ...


    @ cooper --> een mamba is veels te weinig om echt hard te gaan dat heb ik wel bewezen !!! met een andere tandwiel verhouding had ik zeker harder gegaan en met aero had ik ook zeker iets kunnen doen en dan was de 120 km/h misschien wel gehaald maar dat is al achteraf ...... als je in 1 x bouwt vanaf scrats ..... gaat het gewoon niet lukken .... de motor accu combo die banaantje erin had liggen had duidelijk veel meer power to weight ratio met potentie !!!!!!!!!!!! maar dan zal je vering en aero ook goed moeten zijn ....... oftewel TRIAL AND ERROR !!!!!! en niet vanaf nix opbouwen en in 1 x hard gaan ... dat is er gewoon niet bij


    bewijs is denk ik wel dat de eerste die door de 100 km/h barirere ging was Frans heinz broek en die reed een vrij normale wedstrijd auto met motor en accu combo waar die aan gewend en daar vanuit is ie verder gegaan ... niet met een geheel nieuw iets !!!!!
     
  13. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Waar en wanneer was dat?
     
  14. vorig jaar (november??) in alkmaar op de wielrenbaan ..

    Ps. was er ook niet bij ??
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.509
    Locatie:
    Sassenheim
    Frans was er toch niet bij.....

    Ik was bijna de 1e over de 100km grens, kwam maar 0.01sec te kort.
     
  16. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Dat was ik ;)

    Frans heb ik daar iid niet gezien.

    Op een wielerbaan is een stuk lastiger dan een flink recht stuk, je moet sturen (duh) en door de banking wordt je auto flink afgeremd.

    Roelof was een mooi voorbeeld van teveel power 8)
    (Gelukkig kan een micro behoorlijk wat hebben)
     
  17. ik vond die van de bananen man toch ook wel een ietsjes OVER-powered


    maar jah bij grotere cellen is de verpakking een kleiner percentage aan gewicht ... en bij gebruik van lipo`s gaat het nog beter ... een mamba is gewoon te klein ... die motor van roelof in een m ini-t wil ik wel`s zien gaan !!!
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.509
    Locatie:
    Sassenheim
    Wacht maar......

    Heb nu de interface voor mijn regelaar en kan ik die belachelijke toerental-grens van 65.000 eruit slopen en kan ik mij gaan orienteren op de haalbare 100.000 toeren.
    Kan ik hem lichter vertanden en meer naar de verre 100+ brengen.
     
  19. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    gelukkig dat gek zijn geen pijn doet ;)

    succes ermee :p
     
  20. hahaha de enige x dat ie in de buurt is gewwest van die 65000 toeren was toen ie opsteeg bij 40.000 toeren en het gas nog in had :)
     

Deel Deze Pagina