The World Models Tucan0 60 flaps.

Beste forumleden,

Heb een tijd terug een Tucano van The World Models aangeschaft en heb hier al veelvoudig mee gevlogen.
Bij het inbouwen van de flaps kreeg ik alleen wel een probleem: er is maar 1 servo die de flaps aandrijft dus moest er met een splitsing gewerkt worden.
Dit lukte alleen niet, want de servo trok elke keer het stangetje van de flaps krom, omdat deze in een bocht naar beneden draait.

Hier de handleiding:

http://www.theworldmodels.com/para/instruction/pdf/A274.pdf
(Doorscrollen naar pagina 4 voor de flaps).

Ik heb het toestel toen mee naar de club genomen, de leden daar hielden het ook voor onmogelijk dus heb ik de flaps maar gewoon vast getaped.
Het vliegen gaat prima zo, maar de flaps komen elke keer los en het ziet er gewoon niet schaal uit.

Ik hoor graag suggesties.

Mvg Luc

Laatst bewerkt:
Hallo Luc,
Maak even een foto van hoe jij het precies hebt ingebouwd.
Ik zie in de manual een bevestiging op de servo met een kogelkop gewricht. Dat zou geen problemen mogen geven met een stangetje wat iets naar beneden wijst en niet exact in het draaivlak van de servo arm.

Als het het dwarsstangetje is wat krom gaat (omdat het te slap is) dan kun je dat misschien "spalken" door het tussen twee ijslolliestokjes te klemmen.
Of meteen splitsen bij de servoarm, waardoor je geen T-stukje meer krijgt.

Hallo H. Meijdam,

Dat zou ik graag willen doen, maar ik heb niks ingebouwd en heb de servo weggelaten en de flaps vastgetaped.
Ik zal het weer even in elkaar zetten tot op het punt dat ik tot de conclusie kwam dat het niet werkte.

Ik heb net even naar mijn zender gekeken, de Futaba T6EX en zag dat ik de servo uitslag op het kanaal van de flaps niet kan beperken.
Vandaar dat de servo erg ver draait en daarom misschien de boel stuktrekt.

Back