Theorie zwaartepunt van auto.

Per, de f103GT is inderdaad grotendeels afgeleid van de oude f103 chassis, echter is de achteras, de voorwielophanging, en het upperdeck anders zodat er standaard banden en velgen van de toerwagens opgaan

Eigenlijk net zoiets als een Corally CCT...

betere achterbanden zal oscar niet meer vinden denk ik zo !!! alles is al geprobeerd !!! pit shimizu ... en alle andere vreemde en bekende merken .....

Op de HFCC hebben ze ook nog een tijdje met de F201 geracet, buiten het indrukwekkende uiterlijk vielen er nog enkele dingen meteen op!!! Het heeft een wegligging nog van een 4wd, nog van een echte F1, glijden, piepen, stuiteren noem maar op!!! Het grootste probleem lag hem voornaamlijk in de banden, jammer genoeg heeft men bij tamiya daar niet goed op gereageerd, hiermee had een ondergang in populariteit voorkomen kunnen worden!!! De funfactor is mede hier door, teniet gegaan!!!

Ik vond dit nog op een site

F201SCFP1.jpg

Dat is eigenlijk een beetje wat ik van plan was.

TorysJ4.JPG

Picture_747.JPG

Ziet er zeker goed uit.. je kan het in inder geval proberen om je accu zoveel als mogelijk in het midden van je auto te krijgen als je zelf een bodemplaat gaat maken.

miss je aandrijf assen in het midden van je auto langer of korter maken zodat je ook je motor wat meer naar voren (of naar achtter) kan verplaatsen...

bij de saddle pack variant word het gewicht meer naar de breedte gelegd waardoor meer roll gecreeerd word ;) bij de stick pack variant veranderd er volgens mij niets .... alleen het gewicht .... zowat een kilo koolstof man !!!

centraler kan haast niet lijkt mij, motor en accu bij elkaar centraal in het midden van het chassis.
vet chassis!!!!

Kun je niet proberen er saddle packs van te maken en je aandrijfas een stuk te laten zakken?? Of past dat niet, ivm de hoogte van de diff's en diffhuizen??

The_beyonder zei:
Wat een nep ding dan. Een echte formule 1 is toch ook achterwiel aangedreven :lol:

Frontdiff. , dogbones + aandrijflijn verwijderen indien mogelijk, en dan is ie best realistisch!!! Zowieso is hij mooi om te zien!!!

Ferrari F 2005 zei:
Oscar zei:
The_beyonder zei:
Wat een nep ding dan. Een echte formule 1 is toch ook achterwiel aangedreven :lol:

Lets go outside !

nep ding..........hoezo afgunst!!!!!!!

:evil: :evil: :evil: :evil:

Goh, ferrari, heb ik een snaartje geraakt?

En Oscar, wanneer en hoelaat? Ik heb toch nog een appeltje met je te schillen...... Wervenshoof...... Formule 1 boord zich in mijn robitronic....

The_beyonder zei:
[Goh, ferrari, heb ik een snaartje geraakt?

En Oscar, wanneer en hoelaat? Ik heb toch nog een appeltje met je te schillen...... Wervenshoof...... Formule 1 boord zich in mijn robitronic....

Toch niet zo onschuldig dus!

leuk al dat offtopic gezwans maarrruuhhhh ....

wat wil je nu precies bereiken met het maken van een nieuw chassis ???? meer grip achter ??? of een betere balans ???? meer of minder roll ??? etc... ???

The_beyonder zei:

Kennelijk heeft Oscar het "zwaartepunt" toen niet kunnen vinden, vandaar dat hij nu opzoek is naar de theory ervan!!! :wink:

The_beyonder zei:
Ferrari F 2005 zei:
Oscar zei:
The_beyonder zei:

Lets go outside !

nep ding..........hoezo afgunst!!!!!!!

:evil: :evil: :evil: :evil:

Goh, ferrari, heb ik een snaartje geraakt?

geen snaartje geraakt hoor , maar dit is een serieus topic over het zwaartepunt van een auto dus meningen over hoe je over een bepaalde auto denkt zijn hier dus absoluut niet van toepassing!

dus ik zou zo zeggen :ontopic: maar weer.

FASTER->you zei:
leuk al dat offtopic gezwans maarrruuhhhh ....

wat wil je nu precies bereiken met het maken van een nieuw chassis ???? meer grip achter ??? of een betere balans ???? meer of minder roll ??? etc... ???

Je zou dus kunnen denken dan kan het zwaartepunt naar voren,
dan wil dat gewicht niet zo de bocht uit vliegen.

Je kunt ook denken het gewicht moet naar achteren want dan heb je meer druk op de achterwielen ( en dus meer gripp )

Ik heb geen idee welk argument zwaarder weegt.
of welke theorie of formule je er op los zou kunnen laten.

Als je te veel last hebt van overstuur moet je toch ervoor zorgen dat er zo min mogelijk gewicht voor zit en zo veel mogelijk achter.

Roelof zei:
Als je te veel last hebt van overstuur moet je toch ervoor zorgen dat er zo min mogelijk gewicht voor zit en zo veel mogelijk achter.

Maar in de bocht wil die massa toch rechtdoor ?
Dan zou jemeer massa voor willen hebben waardoor je minder overstuur hebt!

Ik zal eens kijken of ik van goedkope epoxyplaat een test chassis kan maken dan ga ik gewoon testen er mee.
Of een chassis waar je kunt schuiven met het CG ( Center of Gravity )

Back