C
ceppodo
Guest
Deze week een vrije vlucht zwever overgenomen van Arthurw.
Het is de Thermalist.Mijn Fiesta vrijevlucht zwever heeft een spann van 60 cm.
De Thermalist heeft alleen al een spann van 1,34 meter op het stabilo.
Span van de vleugel is 3,40 meter.Het grootste spann wat destijds was toegestaan in de FAI wedstrijden.
De Thermalist is van een ontwerp van R.Minney.
Het is een mega lompe kist en daardoor lijkt het me nu niet bepaald verstandig om dat ding aan een elastiek omhoog te schieten naast een woonwijk en maar afwachten waar hij terecht komt.
Eeen voorgaande eigenaar is dan ook al begonnen om hem om te bouwen naar RC.Evenals het bespannen van de vleugels.Alleen lijkt het erop dat de bespanning er opgezet is met nog de beschermfolie van de lijmlaag erop.Het is er ook zeer gemakkelijk af te halen.Verders zit het enorme richtingroer met slechts een dun latje vast aan de romp.Of dat nu zo handig is?
En eens kijken wat er aan het zwaartepunt te doen is.Zonder een kilo lood voorin lijkt het zwaartepunt meer op een derde te liggen van het stabilo dan van vleugel.
Ik vind het een mega aparte lompe bak.
Ben benieuwd hoe die straks zal vliegen.Ik ga ervanuit dat hij een enorme eigenstabiliteit heeft en ook lekker langzaam kan vliegen.
Bij deze mijn grootste vraag:Wie kent deze kist en wie heeft er ervaringen mee hoe dat schip vliegt?
Dit weekend maar eens beginnen met foto's maken.
Groeten Gerald
Het is de Thermalist.Mijn Fiesta vrijevlucht zwever heeft een spann van 60 cm.
De Thermalist heeft alleen al een spann van 1,34 meter op het stabilo.
Span van de vleugel is 3,40 meter.Het grootste spann wat destijds was toegestaan in de FAI wedstrijden.
De Thermalist is van een ontwerp van R.Minney.
Het is een mega lompe kist en daardoor lijkt het me nu niet bepaald verstandig om dat ding aan een elastiek omhoog te schieten naast een woonwijk en maar afwachten waar hij terecht komt.
Eeen voorgaande eigenaar is dan ook al begonnen om hem om te bouwen naar RC.Evenals het bespannen van de vleugels.Alleen lijkt het erop dat de bespanning er opgezet is met nog de beschermfolie van de lijmlaag erop.Het is er ook zeer gemakkelijk af te halen.Verders zit het enorme richtingroer met slechts een dun latje vast aan de romp.Of dat nu zo handig is?
En eens kijken wat er aan het zwaartepunt te doen is.Zonder een kilo lood voorin lijkt het zwaartepunt meer op een derde te liggen van het stabilo dan van vleugel.
Ik vind het een mega aparte lompe bak.
Ben benieuwd hoe die straks zal vliegen.Ik ga ervanuit dat hij een enorme eigenstabiliteit heeft en ook lekker langzaam kan vliegen.
Bij deze mijn grootste vraag:Wie kent deze kist en wie heeft er ervaringen mee hoe dat schip vliegt?
Dit weekend maar eens beginnen met foto's maken.
Groeten Gerald
Laatst bewerkt door een moderator: