Thermiek zwever maar welke

• Topicstarter Topicstarter Funcup
  • Startdatum Startdatum
F

Funcup

Guest
Hallo
Ben op zoek naar een nieuwe zwever maar heb geen idee welke, had aan een mefisto gedacht maar deze zou meer voor de kunstvlucht zijn.
Ik zoek een zwever die aan de volgende wensen voldoet:
-Een elektro-zwever
-tussen de 2m en 3m spanwijdte
-Een zwever bedoeld voor te gebruiken bij vlak landschap
-De zwever moet goed bestuurbaar blijven bij normale windsnelheden
-Zwever die een rustige vliegsnelheid heeft en goed op thermiek reageert.
En welke profielen zijn voor thermiek.
Graag jullie mening.

Een vriendelijke groet
Frits

Ik vlieg zelf met een Cularis (Multiplex)...

Heerlijk om thermiek te pakken... maar ook dit jaar mee naar Oostenrijk geweest voor wat hellingzweven... deed tie perfect.

Je zou ook je butget even kunnen noemen.
Ik vlieg vaak met mijn excel comp. 3 daar kan je soms uren mee boven blijven.
Ook zonder thermiek is het een prettig model om mee te vliegen.

Hij kan ook redelijk steken dus bij wat wind leg je er niet meteen uit, wat bij de goedkopere modellen vaak wel het geval is.

Hallo

Ik vlieg momenteel met een easyglider pro en bevalt me prima maar heb het vliegen een klein beetje onder de knie en ben op zoek naar iets anders.
Maximaal ik wil 180 euro uit geven zonder motor en servos.

Een vriendelijke groet
Frits

Hallo
Bedankt voor jullie reacties.
Maar heb nog wel een vraag wat is het verschil tussen een schuimpje en een zwever met een vleugel die is voorzien van ribben is veel verschil in de prestaties ?
frits

Hoe dunner de vleugel kan zijn hoe beter de prestaties zijn.
Ik zeg het even heel erg zwart wit, maar met een schuimpje en ook wel met veel ribbenvleugel zwevers kan je erg slecht tegen de wind in komen.
En aangezien het in ons landje nogal eens waait kan je maar een paar dagen per jaar lekker zweven.

Als je zweeft en in een thermiek bel hangt moet je wel met de bel mee gaan, dat kan tot hoe ver jij denk dat je zwever weer terug kan steken.

Als je een 700 meter bij je vandaan ben en er staat een beetje wind kom je niet terug.
Niets is dan zo vervelend als dat je je best heb gedaan om te klimmen en je ben al die hoogte weer kwijt om terug te komen.

Back