Bouwverslag update 5
Zoals toegezegd, meer over de aandrijving van de hijsbalk.
De Servo is "oneindig" gemaakt door het nokje van de uitgaande as te snijden en de potmeter hiervan los te koppelen. De de "as" van potmeter vlak met het huis afgezaagd en voorzien van sleuf. De uitgaande as door en opgeboord (3mm). Door deze boring kan met ene schroevendraaier de servo op "0" gesteld worden, én in deze boring past de as waarop het tandwiel/slipkoppeling zit.
De hele tandwielkast op een grondplaat gemonteerd die in de boeg moet komen.
Van een "M" en een "L" profiel uit de bouwmarkt een stevige balk gemaakt voor plaatsing in de boeg. Omdat deze schuin komt en de boeg ook bol en hol en krom en recht en scheef loopt was dit veel passen en meten.
Zoals toegezegd, meer over de aandrijving van de hijsbalk.
De Servo is "oneindig" gemaakt door het nokje van de uitgaande as te snijden en de potmeter hiervan los te koppelen. De de "as" van potmeter vlak met het huis afgezaagd en voorzien van sleuf. De uitgaande as door en opgeboord (3mm). Door deze boring kan met ene schroevendraaier de servo op "0" gesteld worden, én in deze boring past de as waarop het tandwiel/slipkoppeling zit.
De hele tandwielkast op een grondplaat gemonteerd die in de boeg moet komen.
Van een "M" en een "L" profiel uit de bouwmarkt een stevige balk gemaakt voor plaatsing in de boeg. Omdat deze schuin komt en de boeg ook bol en hol en krom en recht en scheef loopt was dit veel passen en meten.
Laatst bewerkt door een moderator: