Thr

• Topicstarter Topicstarter ExtremeBB
  • Startdatum Startdatum
E

ExtremeBB

Guest
Iemand een link waar ik de heli kan bestellen,
en zo dat ik u'm ook in het weekend bezit ?

Alvast bedankt luitjes..........

groet Ray......

De desbetreffende Blade mSRX FBL,
2j65sfl.jpg

mSR X BNF Basic (BLH3250): Blade - #1 By Design

Key Features

• AS3X™ Digital Flybarless System
  • High-Precision, Long Throw Linear Cyclic Servos
  • Light Disc Loading and high-performance rotor blade design
  • Caged Tail Motor Mount
  • Coreless main and tail motors
  • Carbon Fiber Tail Boom
  • MLP4DSM 2.4GHz DSM2 4-Channel Transmitter with Batteries
  • E-flite® 1S 3.7V 150mAh 25C Li-Po Battery
  • 1-Cell DC Li-Po Charger included

Overview

Blade raises the bar yet again with the mSR X; the world’s first fixed-pitch ultra micro heli with advanced AS3X™ flybarless stabilization. The core of AS3X technology is a sophisticated, 3-axis digital sensor that stabilizes the rotor head and functions as a heading hold gyro. This, along with its powerful motors and high-precision cyclic servos, gives the mSR X a sense of stability and responsiveness no other fixed-pitch heli its size can match.

Product Specifications

Type: Electric Flybarless Single-Rotor Fixed-Pitch Helicopter Main Rotor Diameter: 7.13 in (181mm) Tail Rotor Diameter: 1.46 in (37mm) Gross Weight: 1.09 oz (31 g) Length: 7.44 in (189mm) Kit/ARF/RTF: RTF Minimum Age Recommendation: 14 years Experience Level: Intermediate Recommended Environment: Indoor/Outdoor Is Assembly Required: No

Hier mijn Blade(s) mCPX , mSR en mSRX naast me kaar,

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was de snelste PB ooit , top man :cool:
veel plezier ermee he ;)

Groet Ray.........

Hey man :D
ik ook, ik zit nu te wachten op mijn bankpasje die is op kerst shoppen ,

als dat maar goed gaat :eek:
moet ik ze toch ff bellen straks, of ze binnen 24u leveren,
of mischien dat jij dat ook weet ~?!

alvast bedankt weer en ik hoop je snel te zien met de mSRX :cool:

groet Ray..........

EDIT besteld, nu duimen.........

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vandaag mijn mSR X (BNF) opgehaald. Behoorlijk rap dat kleine ding..... :D
Ik doe hooverend 6 min met een accu. Ik ga voor in de woonkamer nog maar even een paar andere throttle curves proberen, en wat expo. Op mijn settings van de 120SR is hij wel te besturen, maar kijken naar de stick en hij is aan de andere kant van de kamer. Kan natuurlijk ook zijn dat mijn woonkamer te klein is. ;)

Aa mooi man :cool: , ik zit nog te duimen dat ik de mSRX morgen binnen krijg,
ik weet dat de mSRX gisteren verstuurd is, maar ja kerst is druk dus kan zijn dat ik iets langer moet wachten....

veel plezier met die van jou :)

Groet Ray....

Aa mooi man :cool: , ik zit nog te duimen dat ik de mSRX morgen binnen krijg,
ik weet dat de mSRX gisteren verstuurd is, maar ja kerst is druk dus kan zijn dat ik iets langer moet wachten....

veel plezier met die van jou :)

Groet Ray....

Thanx! Gaat vast goed komen.

Misschien valt het bij de pakketdienst mee met de drukte.
Ik duim met je mee, misschien dat het helpt! ;)

grtz Erik

Ik heb hem ook inmiddels mogen proberen,het is wel heel wat anders dan de gewone msr hoor

Mijn accu 160 trekt het niet langer dan 4 min, maar nieuwe zijn onderweg
Heb alleen een vraagje wanneer ik hoover, hangt hij keurig stabiel in de lucht
maar wanneer ik alleen maar rudder geef zowel links als rechts gaat hij aan de haal
pirouettes draaien lukt dus niet

Hebben jullie daar ook last van, nog liever hebben jullie dat kunnen oplossen.
Gr Richard

Klopt. Ik heb precies hetzelfde. Bij links of rechts rudder dan reageert ie meteen met de cyclic. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat moet oplossen.

Maak jij gebruik van de bijgeleverde zender? Of heb je een BNF?

mvg,

Erik

Hoi Erik
Ik vlieg met een BNF op een dx8 zender
Vanalles geprobeerd heli en arco mode expo enz enz
Wanneer ik hem half gas in mijn hand hou,en uitslag rudder geef zie ik geen beweging op de tuimelschijf
Eenmaal hooverend dwijlt hij alle kanten op

Gr Richard

Richard,

Kijk hier even naar. Bij post #39 staat een pdf met settings voor een dx6i, maar misschien kan jij er er ook wat mee.

Ik heb deze settings nog niet geprobeerd. Zag het net pas staan.

Grtz Erik

Hi Richard, ik heb het ook sinds een dag of twee. Eerste lipo vloog de mijne ook als een varken... Totdat ik me herinnerde dat je de heli stil moet horizontaal moet houden als je de lipo plaatst. De gyro's moeten zich even kalibreren, dat duurt een seconde of twee. En toen vloog ie strak.
Dus heli op tafel, lipo aansluiten, even wachten tot het blauwe lampje constant brand, daarna lipo in houder schuiven.

Wat jij omschrijft met de pirouettes daar heb/had ik ook last van. Heli schiet naar voren.
Heb nu twee mixen: het is al beter, maar kan volgens mij nog strakker.
mix1 rub>ail -40 10
mix2 rud>ele -25 -25
D-R rudder 125 125
exp rudder 5 5

vergeten... mijn hyperion's 160mah gaan 4.5 tot 5 minuten mee, in mijn Msr 7 minuten.

Grtz, Frans

Tjone jonge eindelijk binnen :mad:
laatste keer dat ik daar besteld heb,

zit ook echt amper wat bij alleen de heli :confused:
kon er nou niet een lipo vanaf...

na ja ik heb u'm meer later :D
2w1tkxz.jpg

Groet Ray.....

Erik en Frans
Bedankt voor de tips, ben helaas niet zo bekend met mijn zender wat mixen betreft wel wat instellingen geprobeerd maar helaas geen resultaat
Heb wel inmiddels mijn beklag hierover gedaan
Dit toestelletje hoort het ook gewoon doen zonder mixen op een eenvoudige zender. Ga er dus vanuit dat de heli gewoon niet in orde is.
Ik verwacht ivm de feestdagen pas volgende week antwoord
Gr. Richard

Nu ruim een week in het bezit van een MSRx. Had gelezen dat de MSR een goede heli was voor een beginner, dus ging er vanuit dat de opvolger van de MSR wel net zo handig zou zijn....Dus deze gekocht als beginnersheli..

Ik weet natuurlijk niet hoe de MSR vliegt, maar deze is haast oncontroleerbaar, ook met de oefenstand ingeschakeld. Goed blijven oefenen dus maar.

Wel heb ik een vraagje. Als ik hem vasthoud in mijn hand en dan bij voldoende toeren loslaat. Blijft de heli niet netjes stil hooveren (overigens ook niet als ik gewoon opstijg ;-) ). Hij maakt een soort pendelende beweging. Twee meter naar links en dan terug en vervolgens twee meter naar rechts. Heeft iemand een idee waardoor dat veroorzaakt kan worden?

Groet Cees

Hi Richard,
ik ben het niet helemaal eens met jou opvatting wat instellingen van de zender betreft.
We weten niet precies wat er is ingesteld in de simpele zendertjes, d'r kunnen expo's, mixen en wieweetwat zijn ingebakken.
De mogelijkheden die de instelbare zenders hebben zijn voor een groot deel de reden van aanschaf. Zo heb ikzelf de upgrades gedaan van het standaard zendertje van de Msr naar een DX6i en de later DX6i weer vervangen door een DX8. De DX8 geeft juist zulke mooie mogelijkheden om alles wat je vliegt te beïnvloeden door aanpassing van de diverse instellingen.
Het is wel een uitgebreide materie die je niet zomaar helemaal heb doorgrond.

Anyway, mijn Msr X vliegt enorm strak, heb al een motor versleten...
Ik zou je mijn instellingen voor de MsrX kunnen mailen zodat je deze in jou zender kan copieren. PM me even als je daar interesse in hebt.

Grtz, Frans

@ Cees probeer onderstaande eens

............ Eerste lipo vloog de mijne ook als een varken... Totdat ik me herinnerde dat je de heli stil moet horizontaal moet houden als je de lipo plaatst. De gyro's moeten zich even kalibreren, dat duurt een seconde of twee. En toen vloog ie strak.
Dus heli op tafel, lipo aansluiten, even wachten tot het blauwe lampje constant brand, daarna lipo in houder schuiven.

succes

Is het nog gelukt Cees ?
ik ben al weer aardig de boel op stelten aan het zetten , kaarsen uit/aan/uit/aan MoeHaHAHAHA :p

ik vind het een heerlijk apparaatje,
maar ja , Micro nerd :mrgreen:

hij gaat zo weer zijn rondjes maken (mSRX)....

Groeten Ray...

Back