Throttle cut op FF9

Dag allemaal,

Op een ff9 probeer ik de throttle cut functie in te stellen voor mijn raptor 50.
Daarbij loop ik tegen een paar punten aan, voor jullie vast gesneden koek;-)

In het [THR-CUT] menu heb ik bovenaan de parameter MIX> staan.
Die heeft als mogelijkheden OFF en INH.
Waar dient deze voor? In welke situatie kies ik voor welke instelling?

Ook staat in dat menu [THR]. Deze staat op 5% en is niet te veranderen, klopt dat?

Wanneer ik throttle cut simuleer dan werkt deze alleen wanneer de linker stick is ingesteld als zijnde volgas/pitch is van je af bewegen.
Ik heb het andersom aangeleerd in reflex sim. Naar je toe is volgas/pitch. (Getrokken pich heet dat geloof ik?).

In geval van de laatste instelling werkt de throttle cut niet. Kan dat niet anders, of is er een andere instellingsmogelijkheid?

Ik heb geprobeerd om kanalen om te draaien, curves aan te passen maar heb nog geen resultaat geboekt.
Wie helpt mij verder? Alvast bedankt!

gr,

Roy

FF9

Hallo Roy,

Inh betekend inhibit dan is het uitgeschakeld.
Beetje verwarrend misschien maar zet hem op "OFF" en pas dan kun je met de switch H gaan schakelen en veranderd off naar ON en andersom.
Posi (positie v/d schakelaar)hoort dan op "down"te staan.
Het percentage kun je gewoon instellen door met de grote dail te draaien dan zie je de percentage verhogen/verlagen.
Stel de percentage stand af, waarbij je de motor af laat slaan en niet te ver, anders gaat de throttle servo onnodig "binden" (te ver doorlopen)

Je hebt deze instelling nodig voor een heli waarbij de throttle cut ALLEEN werkt bij een heli-instelling op het GEHELE throttle gebied.
En bij een vliegtuig instelling is deze functie alleen werkzaam als je gas-stick bijna volledig dicht staat.
Hopelijk helpt je dit iets.

Succes!

Grt,
Eric.

Laatst bewerkt:
Dag Erichevy,

bedankt voor je reactie, inhibit is nu duidelijk, maar ik blijf het probleem houden dat ik throttle cut niet werkend krijg bij getrokken pitch.

Wanneer ik naar vol gas beweeg en dan throttle cut activeer, dan werkt het, en is ook goed in te regelen.
Maar ja, vol gas voor throttle cut lijkt me niet goed :-)

Weten jullie nog iets anders wat ik kan proberen?
Alvast bedankt!

Roy

De throttle cut werkt bij een heli op iedere gasstand Roy, dat is normaal.
Als ik je goed begrijp is dat het nu wel werkt, maar aleen bij een volgasstand v/h gas?

Ik weet wel dat bij het selecteren van een model in je zender dat bij vliegtuigen de throttlecut alleen werkt bij een bijna dichtstand van de throttle stick.
En dat lijkt bij jouw het geval te zijn.
Zit je wel in het heli-menu en niet in het vliegtuigmenu Roy?

Zo op afstand helpen blijft altijd een handycap.
Ik weet nog wel iets dat kun je instellen in een "verborgen" menu v/d zender.
Daar kom je in door tijdens het het aanzetten v/d zender de 2 knoppen Mode/Page en End in te drukken.
Dan kom je in een TX setting waar je de stick mode, throttle kunt reversen en de taal kunt kiezen.
Ik weet dat als hier de throttle is gereversed, de throttle cut bij een vliegtuig instelling "verkeerd om" werkt.
Pas alleen op bij deze instelling te veranderen want je gas servo wordt dan omgekeerd en idle wordt volgas.

Grt,
Eric.

Laatst bewerkt:
Dag Eric,

Ik zit wel in het heli menu. [BASIC(HELI)] is waar ik de THR-CUT probeer in te stellen.
Het is inderdaad zo dat het alleen werkt in een uiterste stand van de stick. Alle tussenliggende posities hebben geen effect.
In mijn geval is die positie vol gas. Als ik de richting omdraai (dus geen getrokken pitch) dan werkt de throttle cut op het moment dat de motor stationair loopt.

Zou het feit dat ik de parameter THR> niet kan veranderen (staat vast op 5%) daar mee te maken kunnen hebben? Als ik deze zou kunnen aanpassen zou die dan bijvoorbeeld op 95% moeten staan om het andere einde van de stick uitslag aan te duiden?

Roy

Ik heb je probleem gevonden.
In het menu throttle hold, moet thr op 100% staan.
Deze waarde krijg je veranderd door je gas stick op de gewenste plek te zetten en THR te kiezen, dan 1 seconde de grote knop in te drukken verander je dit percentage.
Die zou dan op 100% moeten komen te staan.

Eric.

Throttle cut FF9

Dag Eric,

In je bijgewerkte bericht waar je spreekt over het verborgen menu, daar heb ik de throttle gereversed, en nu krijg ik de instelling precies goed!
Daar zat dus al een oplossing :-)

Ik zie nu je laatste reactie waarin je nog een oplossing aandraagt, die ga ik ook even proberen.

Bedankt voor deze oplossingen en het meedenken, wordt gewaardeerd!

Gr,

Roy

Graag gedaan Roy,

Blijf wel even scherp betreft het reversen met je gas kanaal.
Zodat je geen onnodige "hotstart" oploopt, en je je heli ongewild VOLGAS start!.
Dit soort "gevalletjes" sluipen er gemakkelijk in, en de gevolgen zijn goed merkbaar :0).
Die laatste oplossing zou je t.cut moeten laten werken over het gehele throttle gebied.

grt,
Eric.

Laatst bewerkt:
Back