Throttle hold of throttle cut ?

Hoe kan ik terwijl de heli uitstaat nu de andere pitch curves krijgen bijv idle 1 of 2
dat is mijn probleem.

Dat zou evt met throttle cut kunnen. Maar als je dit wilt doen zodat je de heli kunt afstellen dan kun je beter de motor loskoppelen en/of een aparte spanningsbron voor de ontvanger en servos gebruiken.

Ja motor is losgekoppeld van het hoofdtandwiel.
Dus toch throttle hold oke
Snap ik alleen nog niet waar rate voor dient in het throttle cut menu.

Waarom wil je dan nog steeds throttle hold gebruiken als hij al los is van het tandwiel? Je kunt dan beter de motordraden loshalen.

Ik heb even de motor losgekoppeld van het hoofdtandwiel om het aan en uitzetten via een schakelaar te testen zonder dat er ongelukken gebeuren.

Waarom het probleem?

Ik heb dezelfde zender
De swash verspringt omdat je verschillende curves voor de verschillende vliegmodussen hebt
Dan ga je naar het pitch curve menu (de geavanceerde versie, als naar menu gaat en je drukt de knop nog eens in kom je in de lijst met keuzes waar ook de gain in staat. Daar staat ook pitch en throttle curve in.
Deze zender heeft nl 2 menu's om pitch en throttle in te stellen. Voor beginners heb je het pitch/normal menu
Gevorderd moet je gewoon het tweede menu hebben in het gevorderden deel

In het pitch menu, begint hij in de vliegmodus waarin hij staat. Je kan naar boven toe, vliegmodus selecteren en scrollen om de verschillende curves te bekijken en aan te passen.

Je kan ergens trouwens ook een knop aanwijzen voor de vliegmodussen, standaart is het de 3standenschakelaar linksboven
De hold knop kun je ook aanpassen

En wil je per vliegmodus graden meten, moet je gewoon de motordraden lostrekken, das de enige optie
Throttle cut werkt idd niet boven een bepaalde gasstand

Dus eerst de pitchcurves gelijkzetten
En aan de onderkant zitten 2 soort zwarte schuifknoppen.
Standaard verhogen/verlagen deze pitch/gas in de normal vliegmodus
Misschien zit daar je probleem ( heb ik me eens de kolere naar gezocht bij een heli waar de pitch boven/beneden niet gelijk was)

Laatst bewerkt:
Zal wel aan mij liggen maar ik krijg de castle phoenix niet werkend met deze zender.
Fixed endpoint netjes ingesteld en vervolgens in de software van castle (versie 3.41.1)
alles ingestled op governor high die vraagt om 3 headspeeds in te geven ?
Ik heb een 150T tandwiel met 11T motorpinion en 3500KV motor en dan zegt hij headspeed is the laag voor governor high? Terwijl ik ze altijd zo heb ingesteld voor 450 helies.

Of ik nu throttle cut of niet gebruik motor doet niks regelaar piept wel eventjes ( initalisatie ) Ik stop er even mee al 2 uur mee bezig pff.

Back